Bjørn Frithiof Hamre

Bjørn Frithiof Hamre

Lektor


  1. Udgivet

    Et sløret mellemværende – om grænserne i skole-hjemsamarbejdet i et historisk perspektiv

    Willads Petersen, L., Byskov Andersen, A. & Hamre, Bjørn Frithiof, 2020, I: Studier i Læreruddannelse og Profession. 5, 1, s. 10-30

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  2. The impact of Foucault on special education and on constructions of the "deviant" child' in the Nordic countries

    Allan, J. (red.) & Hamre, Bjørn Frithiof (red.), 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 1-5 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningfagfællebedømt

  3. Diskursanalyse

    Beedholm, K., Hamre, Bjørn Frithiof & Frederiksen, K., 2017, Bachelorprojekter indenfor det pædagogiske område: indblik i videnskabelige metoder. Glasdam, S., Riis Hansen, G. & Pjengaard, S. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 100-117

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

  4. Udgivet

    At tænke med Foucault

    Christensen, Gerd & Hamre, Bjørn Frithiof, 2018, København: Unge Pædagoger. 178 s. (Unge Pædagogers serie, Bind B 125).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  5. Udgivet

    Et historisk perspektiv på børnepsykiatrien og diagnoser

    Frydendahl Larsen, B. & Hamre, Bjørn Frithiof, 30 mar. 2023, Diagnoser i professionelt arbejde : – Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. Kjær, B., A. M. & Petersen, K. E. (red.). København: Samfundslitteratur, s. 25-38

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. De uunderviselige i et inklusionsperspektiv: En undersøgelse af inkluderende og ekskluderende praksisser i forbindelse med visitering af børn fra skole til specialtilbud og konsekvenserne i et uddannelsesperspektiv

    Groth, K. & Hamre, Bjørn Frithiof, 2007, København: Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion, CVU Storkøbenhavn. 43 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  7. Udgivet

    Når inklusionsbestræbelser ender i eksklusion: Lærerfaglige udfordringer i en tid med test, faglighed og evaluering

    Grumløse, S. P., Hedegaard-Sørensen, L., Aagaard Kaas, L., Berg, M. S. & Hamre, Bjørn Frithiof, mar. 2021, I: Cepra-Striben. 27, s. 28-37

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Ungdomskultur

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2008, Pædagoguddannelsen på tværs. Høyer, B. & Hamre, B. (red.). København: Frydenlund Academic, s. 201-208 8 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  9. Optimization as a dispositive in the production of differences in schools in Denmark

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2014, I: European Education. 45, 4, s. 7-25 19 s., 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Diagnosen som problematiseringsproces: set i en pædagogisk, skolepsykologisk og specialpædagogisk kontekst

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2011, Diagnoser i specialpædagogik og socialpædagogik. Bryderup, I. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 106-129 23 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...11 Næste

ID: 174713232