Franziska Marquart

Franziska Marquart

Tenure Track Adjunkt


  1. Effects of right-wing populist political advertising on implicit and explicit stereotypes

    Arendt, F., Marquart, Franziska & Matthes, J., okt. 2015, I: Journal of Media Psychology. 27, 4, s. 178-189 12 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Implizite Kognition und Medien: Zur Notwendigkeit impliziter Messmethoden für die Kommunikationswissenschaft

    Arendt, F., Marquart, Franziska & Matthes, J., 19 mar. 2017, I: Medienjournal. 38, 2, s. 32-42

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  3. Corrupt politicians? Media priming effects on overtly expressed stereotypes toward politicians

    Arendt, F. & Marquart, Franziska, 1 jun. 2015, I: Communications. 40, 2, s. 185-197 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  4. Positively valenced, calming political ads their influence on the correspondence between implicit and explicit attitudes

    Arendt, F., Marquart, Franziska & Matthes, J., 2013, I: Journal of Media Psychology. 25, 2, s. 72-82 11 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  5. Do Spitzenkandidaten really make a difference? An experiment on the effectiveness of personalized European Parliament election campaigns

    Gattermann, K. & Marquart, Franziska, 1 dec. 2020, I: European Union Politics. 21, 4, s. 612-633 22 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  6. Udgivet

    European solidarity in times of crisis: the role of information and media use

    Goldberg, A. C., Gattermann, K., Marquart, Franziska, Brosius, A. & de Vreese, C. H., 22 feb. 2021, I: West European Politics. 44, 5-6, s. 1314-1328

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Mistake or Manipulation? Conceptualizing Perceived Mis- and Disinformation among News Consumers in 10 European Countries

    Hameleers, M., Brosius, A., Marquart, Franziska, Goldberg, A. C., van Elsas, E. & de Vreese, C. H., 2022, I: Communication Research. 49, 7, s. 919-941

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  8. ‘This time I’m (not) voting’: A comprehensive overview of campaign factors influencing turnout at European Parliament elections

    Marquart, Franziska, Goldberg, A. C. & de Vreese, C. H., 1 dec. 2020, I: European Union Politics. 21, 4, s. 680-705 25 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Eye-tracking methodology in research on visual politics

    Marquart, Franziska, 2023, Research Handbook on Visual Politics. Lilleker, D. & Veneti, A. (red.). Edward Elgar Publishing, s. 29-40 12 s. (Elgar Handbooks in Political Science).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  10. Knowing is not loving: media effects on knowledge about and attitudes toward the EU

    Marquart, Franziska, Goldberg, A. C., van Elsas, E. J., Brosius, A. & de Vreese, C. H., 4 jul. 2019, I: Journal of European Integration. 41, 5, s. 641-655 15 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 253773036