Franziska Marquart

Franziska Marquart

Tenure Track Adjunkt


  1. A New Look at Campaign Advertising and Political Engagement: Exploring the Effects of Opinion-Congruent and -Incongruent Political Advertisements

    Matthes, J. & Marquart, Franziska, 5 feb. 2015, I: Communication Research. 42, 1, s. 134-155 22 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Avoiding the other side? An eye-tracking study of selective exposure and selective avoidance effects in response to political advertising

    Schmuck, D., Tribastone, M., Matthes, J., Marquart, Franziska & Bergel, E. M., jul. 2020, I: Journal of Media Psychology. 32, 3, s. 158-164 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  3. Campaigning subtle exclusionism: The effects of right-wing populist positive ads on attitudes toward foreigners in Austria

    Marquart, Franziska & Matthes, J., 2016, I: SCM Studies in Communication and Media. 5, 2, s. 223-239

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  4. Charakteristika, Inhalte und Wirkungen politischer Plakate aus Sicht der visuellen Kommunikations- und Framingforschung: Ein Forschungsüberblick

    Marquart, Franziska & Matthes, J., 2013, Visual Framing: Perspektiven und Herausforderungen der Visuellen Kommunikationsforschung. Geise, S. & Lobinger, K. (red.). Herbert von Halem Verlag, s. 217-234

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. Children's attitudinal and behavioral reactions to product placements: investigating the role of placement frequency, placement integration, and parental mediation

    Naderer, B., Matthes, J., Marquart, Franziska & Mayrhofer, M., 4 mar. 2018, I: International Journal of Advertising. 37, 2, s. 236-255

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  6. Corrupt politicians? Media priming effects on overtly expressed stereotypes toward politicians

    Arendt, F. & Marquart, Franziska, 1 jun. 2015, I: Communications. 40, 2, s. 185-197 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  7. Do Spitzenkandidaten really make a difference? An experiment on the effectiveness of personalized European Parliament election campaigns

    Gattermann, K. & Marquart, Franziska, 1 dec. 2020, I: European Union Politics. 21, 4, s. 612-633 22 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  8. Effects of right-wing populist political advertising on implicit and explicit stereotypes

    Arendt, F., Marquart, Franziska & Matthes, J., okt. 2015, I: Journal of Media Psychology. 27, 4, s. 178-189 12 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  9. Udgivet

    European solidarity in times of crisis: the role of information and media use

    Goldberg, A. C., Gattermann, K., Marquart, Franziska, Brosius, A. & de Vreese, C. H., 22 feb. 2021, I: West European Politics. 44, 5-6, s. 1314-1328

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Eye-tracking methodology in research on visual politics

    Marquart, Franziska, 2023, Research Handbook on Visual Politics. Lilleker, D. & Veneti, A. (red.). Edward Elgar Publishing, s. 29-40 12 s. (Elgar Handbooks in Political Science).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 253773036