Maja Rudloff
Postdoc
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8, 2300 København S
- 2022
- Udgivet
The legacy and future of Saussurean semiology in the study of art and visual communication
Rudloff, Maja & Kjærboe, R., mar. 2022, Saussure in Contemporary Semiotics!. 1 udg. De Gruyter, Bind 8. s. 123-132Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Legitimizing Sexist Advertising: A Critical Focus on the Danish Consumer Ombudsman’s Guidelines and Adjudications of Complaints of Gender Discrimination
Rudloff, Maja, 17 sep. 2020, I: NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research. 28, 4, s. 329-342 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Local Art Museum And Its Communities
Rudloff, Maja, 3 sep. 2020.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Advertising Masculinities
Rudloff, Maja, 8 jul. 2020, The International Encyclopedia of Gender, Media, and Communication. Wiley, (The International Encyclopedia of Gender, Media and Communication).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Encyclopædiartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
The Local Art Museum: Constructing Narratives, Representations, And User Positions
Rudloff, Maja, 7 nov. 2019.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Interpreting and legitimizing “gender discrimination” in Danish TV advertising
Rudloff, Maja, 3 nov. 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Museum communication: Challenging conceptions of audiencing
Rudloff, Maja & Drotner, K., 3 nov. 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Accepteret/In press
Forestillinger om diskrimination af køn i Forbrugerombudsmandens ”Retningslinjer om kønsrelateret reklame” (2012) og klagesagsbehandling
Rudloff, Maja, 2018, (Accepteret/In press) Køn: positioner, perspektiver, politikker – en forskningsantologi. FrydenlundPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The deep mediatization of museum communication: Digital media’s transformation of the museum experience
Rudloff, Maja, 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Introduction to gender and media revisited
Raun, T., Rudloff, Maja, Thorhauge, Anne Mette & Sandvik, K., 15 dec. 2016, I: MedieKultur: Journal of media and communication research. 32, 61, s. 1-5 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
ID: 128034686