Trine Øland

Trine Øland

Lektor


  1. Udgivet

    "Human potential" and progressive pedagogy: A long cultural history of the ambiguity of "race" and "intelligence"

    Øland, Trine, 1 sep. 2012, I: Race Ethnicity and Education. 15, 4, s. 561-585 25 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    "Mens de vilde Stammer bliver staaende paa omtrent samme Udviklingstrin, saa venter vi dog, at vore Børn skal fortsætte deres Udvikling": Progressivismens centrale pædagogiske begreber og racismens funktionsmåde

    Øland, Trine, dec. 2021, I: Uddannelseshistorie (year). 55, 2021, s. 32-56

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    "Who cares?" "What's the difference?": Fremtiden inde i dig selv og andre forestillinger om fremtid i skoleprogrammatisk tænkning

    Øland, Trine & Bertelsen, E., 5 maj 2014, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2, s. 43-55 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet
  5. Udgivet
  6. Udgivet

    A state ethnography of progressivism: Danish school pedagogues and their efforts to emancipate the powers og the child, the people and the culture 1929-1960

    Øland, Trine, 2010, I: Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 1-2, s. 57-89 33 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Analysing benevolent welfare work with foster children: Exploring the analytic advantages of a history-using interruptive method

    Thygesen, S. & Øland, Trine, 4 sep. 2018.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Analytiske potentialer ved forskellige tilgange til studiet af pædagogisk teori

    Sandbjerg Hansen, C. & Øland, Trine, 3 dec. 2014, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 61, 4, s. 77-84 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Arbejdslogikkens credo i skolens progressive pædagogikformer

    Øland, Trine, dec. 2011, Pædagogiske perspektiver på arbejdsliv. Christensen, G. & Bertelsen, E. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 189-225 37 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Bidrag til velfærdsracismens teoretiske konstruktion

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 2023, I: Tidsskrift for professionsstudier. 37, s. 86-94 9 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...13 Næste

ID: 8942