Trine Øland

Trine Øland

Lektor


  1. 2017
  2. Udgivet

    Homo ludens - et opråb for legen

    Saugstad, T., Øland, Trine, Canger, T. & Schmidt, L. S. K., dec. 2017, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 4, s. 2-5 4 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  3. Udgivet

    Redaktionel indledning til tema: Pædagogisk arbejde med de fremmede - det gode, det bedre og det bedste

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 sep. 2017, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 3, s. 2-6 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  4. Udgivet

    Smil og velkommen! Om flygtningehjælperens godgørende lyster

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 sep. 2017, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2017, 3, s. 37-49 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Multi-Professional Panics in the Aftermath of Refugee Arrivals

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, aug. 2017.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Det registrerede og det væsentlige - om anerkendelse som praksisform

    Øland, Trine, 25 jan. 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (red.). 3 udg. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 371-385 15 s. (Pædagogik og samfund, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Reformpædagogik - progressiv pædagogik

    Øland, Trine, 20 jan. 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 107-127 20 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Symbolske praktikker og socialhistoriske dynamikker i velfærdsarbejdet med flygtninge og indvandrere

    Øland, Trine, 2017, I: Uddannelseshistorie. 2017, 51. årbog, s. 89-110 22 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    ‘‘Human potential’ and progressive pedagogy: a long cultural history of the ambiguity of ‘race’ and ‘intelligence’’

    Øland, Trine, 2017, Sociology of Education II. Ball, S. J. (red.). London: Routledge, (Routledge's Major Themes in Education series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

ID: 8942