27. april 2017

Bemærkelsesværdig sagprosa-konference blev bemærket

Med støtte fra Carlsbergfondet var lektor Christine Isager, MEF, i samarbejde med lektor Jack Andersen, IVA, og adjunkt Christina Matthiesen, DPU/AU, vært for konferencen Bemærkelsesværdig sagprosa: Danmark som tekstkultur på Søndre Campus d. 20.-21. april.

Konferencen blev omtalt i Kristeligt Dagblad d. 19. april med artiklen "Huslejekontrakter fortæller også, hvem vi danskere er"

og i et opfølgende indslag i P1 Morgen på DR d. 20. april.

Konferencen var tværfaglig og blev afviklet med én dags program på dansk og én dag på engelsk. To af verdens førende genreforskere, professor Carolyn Miller fra North Carolina University, og professor Amy Devitt fra University of Kansas, bidrog med gæsteforelæsninger og deltog i workshops, der satte fokus dels på sagprosa og demokratisk kultur, dels på sagprosa og digitalisering.

Se nærmere på programmet her