3. april 2017

Retorik på listen over bedste faglige miljøer samt bedst betalte jobs på baggrund af en KU-uddannelse

Ifølge Uniavisen er Retorik på 16. pladsen over bedst betalte jobs på baggrund af en KU-uddannelse.

10 år efter endt uddannelse på retorik får en personer i branchen 44.000 kr. om måneden.

"Startløn: 29.400. Den højest placerede humanistiske uddannelse på listen er svær at komme ind på: I 2016 modtog KU 321 ansøgninger og optog kun 38. Uddannelsen brødføder især kommunikations- og undervisningsbranchen, men leverer også kandidater til kulturinstitutioner og – måske mere overraskende – bygge- og anlægsbranchen, ifølge studier.ku.dk." - Uniavisen

Se mere her.

Endvidere er Retorik endt på 3. pladsen for bedste faglige miljø og 11. for socialt miljø.

Da Undervisnings- og Forskningsministeriet bad studerende på tværs af fakulteterne på Københavns Universitet om at rangere deres studiemiljø på en skala fra 1-5, endte Retoriks BA-uddannelse som nr. 3 på KU's Top 20 i kategorien Fagligt miljø, og som nr. 11 på KU's Top 20, hvad angår Socialt miljø.

Læs nærmere her.