30. januar 2015

Bag om The Imitation Game med Vincent Hendricks og Jack Copeland

Filmen The Imitation Game, der har dansk premiere i disse dage, handler om matematikgeniet Alan Turing, der brød tyskernes Enigma-kode under 2. verdenskrig. Men hvor tæt er filmen på virkeligheden? Hvem var ham Alan Turing? Og hvilken betydning har han haft for udviklingen af computeren og kunstig intelligens? Det kan du få svar på i en samtale mellem Turing-ekspert Jack Copeland og filosof Vincent Hendricks, som du kan se og høre på Københavns Universitets hjemmeside eller hente som podcast.

Link til samtalen som video og podcast HER

_____

Jack Copeland gæster Københavns Universitet og afholder flere foredrag i begyndelsen af februar 2015. Få mere information om arrangementerne her: Lecture by Jack Copeland: 'Hypercomputation', Lecture by Jack Copeland: 'Alan Turing: From Cracking Enigma to Deciphering the Mind' og ack Copeland: 'Transdisciplinarity: What Could Philosophy Contribute to the History of Engineering?'