13. januar 2010

Ib Bondebjerg og Vincent F. Hendricks i Danskernes Akademi

Danskernes Akademi er et nyt tiltag på DR2, som giver den brede befolkning muligheden for at få indsigt i den forskning og viden, der frembringes på universiteter, forskningsinstitutioner og videnscentre.

Professor Ib Bondebjerg er blandt de første forelæsere, og første forelæsning om "Dokumentarismen og danskernes hverdag" kan allerede ses på akademiets website.

Senere på året kommer professor Vincent F. Hendricks' forelæsning til.

Danskernes Akademi sender mandag til torsdag på DR2 mellem klokken 14 og 16 i et forårs- og efterårssemester. Forelæsningerne kan også ses eller genses på websitet.

Danskernes Akademi er et samarbejde mellem DR og universiteterne, førende forskningsinstitutioner og andre videnscentre. Hele tiden bliver der knyttet nye samarbejdspartnere og nye forelæsere til, så Danskernes Akademi favner bred og formidler viden på et højt niveau.