14. marts 2017

Retorik-specialer nomineret til kommunikationspris

I den årlige konkurrence på Kommunikationsforum.dk om de bedste kommunikationsspecialer tegner Københavns Universitet sig for to nominerede ud af otte – og de er begge fra Afdeling for Retorik på institut for Medier, Erkendelse og Formidling (MEF).

Det er Camilla Vering Møller og Heidi Keller med specialet 'Når pigerøven bringer kvindelighed til forhandling', der undersøger hvordan humor bruges som retorisk strategi til at bringe opfattelsen af passende kvindelig adfærd til diskursiv forhandling.

Og det er Martin Fehr Therkildsen med specialet 'Jeg kunne ikke være gladere for den du er blevet' - en retorisk studie af 27 manuskripter til danske konfirmationstaler fra forældre til deres børn (fra 1994 til 2015) i et forsøg på at undersøge almindelige menneskers retorik ved særlige lejligheder.

77 specialer var indsendt til konkurrencen. De dygtige vindere bliver i år offentliggjort ved en stor prisuddeling ved Kforums og Dansk Journalistforbunds årlige kommunikationskonference KOM17, der bliver afholdt den 4. maj.