20. februar 2015

Retorikspeciale Modtager Publikumspris

Kommunikationsforums årlige specialefejring d. 6. februar 2015 har blandt andet kastet glans over et retorikspeciale skrevet ved MEF.

Ud over uddelingen af Specialeprisen 2014, uddeltes også årets Publikumspris, der blev modtaget af cand.mag. Thomas Albrechtsen for specialet "Bekymrer de sig virkelig om os? – Eunoia og moderne politisk troværdighed", vejledt af lektor i retorik, Jette Barnholdt Hansen.

Specialet undersøger (mis)forholdet mellem mediers og kommentatorers krav til politikere og de evalueringskriterier, som vælgere egentlig bruger. Det tager bl.a. udgangspunkt i undersøgelsen ”Evaluation of Public Spokespersons” af professor i markedsføring Flemming Hansen og professor i retorik Christian Kock.

De øvrige priser ved uddelingen gik til specialer skrevet på Aalborg Universitet og IT-universitetet. Det er fjerde år i træk at Specialeprisen uddeles.