3. november 2010

Retorik har Danmarks bedste tutorer!

Tutorholdet for Retorik har i dag fået tildelt Tutorprisen 2010 – de er simpelthen Danmarks sejeste tutorer!

Jesper Ingemann, Hans Christian Gørup Nielsen og Barbara Kjølbye Zinckernagel har vundet 8.000 kr., som de må bruge på en fest eller en middag, så de med manér kan fejre, at de har stået for årets bedste studiestart.

Fra venstre: Hans Christian, Barbara og Jesper. Billeder taget af Universitetsavisen.

Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ønsker vinderne stort tillykke – vi er meget stolte af, at studerende på netop vores institut er landets bedste tutorer.

Det er Dansk Magisterforenings studentersektion, DM Studerende, der står bag Tutorprisen, som hvert år gives til landets bedste tutorer. Idag blev prisen uddelt i Københavns Universitets festsal i forbindelse med Studenterrådets Studiemesse.

I første omgang er det de studerende selv, der indstiller deres tutorer til Tutorprisen. De tre tutorer på Retorik er blevet indstillet af Jakob Hansen, som også får en præmie bestående af bøger efter eget valg, til en værdi af 2.000 kroner.

Billeder taget af Universitetsavisen

På baggrund af de studerendes indstillinger udnævner Studenterrådet på hvert af de danske universiteter det bedste lokale tutorhold , som dermed vinder den lokale Tutorpris. Studenterrådet på KU valgte altså Retoriks tutorer som KU’s bedste i 2010.

Blandt de fem grupper, der vandt de lokale Tutorpriser, har DM Studerende kåret Retoriks tutorer som årets sejeste og tildelt dem Tutorprisen 2010. ”Et godt tutorforløb er fundamentet for et godt studiemiljø,” siger formand i DM Studerende, Kasper Ditlevsen. ”Det vil vi gerne sætte fokus på ved at udnævne ”Ã¥rets sejeste tutor.”

Læs Universitetsavisens nyhed om Tutorprisen 2010