1. juni 2017

Ledelse

Professor Jens-Erik Mai bliver ny institutleder på IVA

Dekan Ulf Hedetoft:

"Jens–Erik Mai har både internationale ledererfaringer og gode planer for udviklingen af IVA. Jeg glæder mig til samarbejdet med ham, også i fakultetets direktion. Samtidig vil jeg gerne benytte lejligheden til at udtrykke min store tak til Per Hasle for hans kompetente og mangeårige indsats som leder af IVA, hvor man i særlig grad bør fremhæve den krævende fusion med fakultetet i 2013", siger Ulf Hedetoft, der har valgt at ansatte Jens-Erik Mai som ny institutleder på baggrund af anbefalingen fra et enigt indstillingsudvalg.

Jens-Erik Mai er kandidat i biblioteks- og informationsvidenskab fra Danmarks Biblioteksskole og ph.d. i Library and Information Science fra University of Texas at Austin. Han har tidligere været ansat på University of Washington og University of Toronto og har siden 2012 været professor på IVA. Jens-Erik Mai er en anerkendt og erfaren forskningsleder med solid ledelseserfaring bl.a. som prodekan fra sin tid i Toronto.

Jens-Erik Mai tiltræder som institutleder 1. september 2017.

Se Jens-Erik Mais CURIS-profil