10. november 2015

Udvid dit netværk i IVAs nye alumneforening

NETVÆRK

IVA Alumneforening er et socialt og fagligt forum for færdiguddannede fra IVA, og du har nu mulighed for at melde dig ind.

IVA Alumneforening er nu en realitet. Som medlem kan du få din faglighed belyst på måder, der går ud over undervisningslokalet og udvide dit faglige netværk til ikke kun at indbefatte andre studerende men også færdiguddannede alumner. Netværket kan du aktivt gøre brug af i løbet af din studietid – f.eks. til at få indblik og netværk i erhvervslivet.

Du melder dig automatisk ind, når du opretter en profil i KU’s alumneforening på KUBULUS' medlemsportal: ivaalumneforening.dk.

I alumneforeningen vil der blive udsendt et nyhedsbrev, og der vil løbende blive afholdt arrangementer såsom ph.d.-forsvar, forskerfortællinger, fredagsbar, gå-hjem-møder og museumsbesøg. Der vil desuden være mulighed for at danne forskningsperspektiver og netværk.

Tine Jørgensen, som i dag er formand for Bibliotekarforbundet, er allerede medlem, og hun ser mange fordele ved at melde sig ind: ”Jeg vil gerne følge andre dimittender og få viden om hvor og med hvad, man kan arbejde samt få netværk og viden om den nyeste forskning fra IVA og beslægtede studieretninger. Efter et semester på University of Sheffield blev jeg medlem af alumneforeningen der, og det er spændende at få deres nyheder.”

Også Jakob Meerwald Jensen, som vandt DBC’s specialepris i 2012, anbefaler at blive en del af foreningen: ”Jeg har meldt mig ind i alumneforeningen for at bevare kontakten og give noget tilbage til det sted, som har formet mig professionelt. Jeg håber på faglig sparring og hyggeligt samvær med folk, som deler passionen og glæden for IVA og faget.”

Tilmeld dig allerede nu og hold dig opdateret på foreningens hjemmeside. Tilføj et billede af dig selv, så du kan genkende andre og selv blive genkendt!