Anne Jerslev
Professor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 1992
- Udgivet
"The Owls are not what they seem" - David Lynchs billedværk
Jerslev, Anne, 1992, Stil på Strimler. København: Amanda, s. 127-141Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Semiotics by instinct: "Cult film" as a signifying practice between audience and film
Jerslev, Anne, 1992, Media Cultures. Reappraising transnational media. London & New York: Routledge, s. 181-199Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Virkeligheden og billederne - spor i det 20. århundredes diskussion om de faste og levende billeder
Jerslev, Anne, 1992, Kultur og idehistorie - en essaysamling til BDI-uddannelsen, Bind 2. Danmarks Bibliotekskole: Danmarks Bibliotekskole, s. 137-155Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Wild at heart - a postmodern melodrama
Jerslev, Anne, 1992, Postmodernism and the Visual Media. Sekvens, Filmvidenskabelig årbog, 1992. København: Inst. for Film- og Medievidenskab, s. 87-109Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 1993
- Udgivet
Tilskuerbegrebet i den feministiske psykosemiotik
Jerslev, Anne, 1993, Nordisk Forskning om kvinnor och medier. Göteborgs Universitet: Nordicom, Sverige, s. 111-125Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Verden i følge Lynch - aftegninger i Lynchs produktion
Jerslev, Anne, 1993, At se teksten - essays om tekst og billede. Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 127-145Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 1994
- Udgivet
Iscenesættelse af kroppen i den moderne horrorfilm
Jerslev, Anne, 1994, Det skrekkelige. Fra grøssere til splatter. Seks essays om horror. Oslo: Aschehoug (Denmark), s. 26Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 1995
- Udgivet
Film Noir, Billy Wilder's "Double Indemnity" og maskuliniteten i krise
Jerslev, Anne, 1995, Den sidste gode genre. Krimiens aktualitet. Antologi. Århus: Klim, s. 165-185Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 1997
- Udgivet
Dansk mediehistorie: 1880-1960
Jerslev, Anne, 1997, Dansk mediehistorie: 1880-1960. København: Samleren, Bind Bd. 2. s. 238-245 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Kærlighedens veje og vildveje - kvindelige instruktører
Jerslev, Anne, 1997, Dansk Film 1972-1997. København: Rosinante/Munksgaard, s. 264-282Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
ID: 7369
Flest downloads
-
16415
downloads
What is the Self in the Celebrity Selfie? Celebrification, Phatic Communication and Performativity
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
6149
downloads
In The Time of the Microcelebrity: Celebrification and the YouTuber Zoella
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
2434
downloads
Taking the Extra out of the Extraordinary: Paparazzi photography as an online celebrity news genre
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet