Franziska Marquart

Franziska Marquart

Tenure Track Adjunkt


  1. ‘This time I’m (not) voting’: A comprehensive overview of campaign factors influencing turnout at European Parliament elections

    Marquart, Franziska, Goldberg, A. C. & de Vreese, C. H., 1 dec. 2020, I: European Union Politics. 21, 4, s. 680-705 25 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  2. Zur Selektion und Wirkung von Pressefotos. Eine rezipientenorientierte Untersuchung auf Basis von Fotonachrichtenfaktoren

    Rössler, P., Marquart, Franziska & Haschke, J. F., 2010, Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung. Schemer, C. & Wirth, W. W. (red.). Nomos, s. 71-96

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. When Facts Lie: The Impact of Misleading Numbers in Climate Change News

    Stubenvoll, M. & Marquart, Franziska, 2019, Climate Change Management. Cham: Springer VS, s. 31-46 16 s. (Climate Change Management).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Werbung auf niedrigem Niveau? Die Wirkung negativ-emotionalisierender politischer Werbung auf Einstellungen gegenüber Ausländern

    Matthes, J. & Marquart, Franziska, 2013, I: Publizistik. 58, s. 247-266

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Video killed the Instagram star: The future of political communication is audio-visual

    Marquart, Franziska, 2023, I: Journal of Visual Political Communication. 10, 1, s. 49-57 9 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. United Feelings: The Mediating Role of Emotions in Social Media Campaigns for EU Attitudes and Behavioral Intentions

    Marquart, Franziska, Brosius, A. & de Vreese, C. H., 28 maj 2018, (E-pub ahead of print) I: Journal of Political Marketing.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. The selective avoidance of threat appeals in right-wing populist political ads: An implicit cognition approach using eye-tracking methodology

    Matthes, J., Marquart, Franziska, Arendt, F. & Wonneberger, A., 2015, Advances in Advertising Research (Vol. VI): The Digital, the Classic, the Subtle, and the Alternative. Verlegh, P., Voorveld, H. & Eisend, M. (red.). s. 135-146

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Shaping children's healthy eating habits with food placements? Food placements of high and low nutritional value in cartoons, Children's BMI, food-related parental mediation strategies, and food choice

    Naderer, B., Matthes, J., Binder, A., Marquart, Franziska, Mayrhofer, M., Obereder, A. & Spielvogel, I., 1 jan. 2018, I: Appetite. 120, s. 644-653

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Selective exposure in the context of political advertising: A behavioral approach using eye-tracking methodology

    Marquart, Franziska, Matthes, J. & Rapp, E., 2016, I: International Journal of Communication. 10, s. 2576-2595 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. School lessons, social media and political events in a get-out-the-vote campaign: successful drivers of political engagement among youth?

    Ohme, J., Marquart, Franziska & Kristensen, L. M., 8 aug. 2020, I: Journal of Youth Studies. 23, 7, s. 886-908 23 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 253773036