Franziska Marquart
Tenure Track Adjunkt
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2023
- Udgivet
Eye-tracking methodology in research on visual politics
Marquart, Franziska, 2023, Research Handbook on Visual Politics. Lilleker, D. & Veneti, A. (red.). Edward Elgar Publishing, s. 29-40 12 s. (Elgar Handbooks in Political Science).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
Measuring selective reading behavior – An eye-tracking approach
Marquart, Franziska & Matthes, J., 2019, Measuring Media Use and Exposure: Recent Developments and Challenges. Peter, C., Naab, T. K. & Kühne, R. (red.). Köln: Herbert von Halem Verlag, s. 221-243 22 s. (Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft; Nr. 14).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
When Facts Lie: The Impact of Misleading Numbers in Climate Change News
Stubenvoll, M. & Marquart, Franziska, 2019, Climate Change Management. Cham: Springer VS, s. 31-46 16 s. (Climate Change Management).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
Methodological Rigor in Quantitative Research
Marquart, Franziska, 2017, The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Matthes, J. (red.).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Publication Bias
Marquart, Franziska, 2017, The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Matthes, J. (red.).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- 2016
Petty, R.E. & Cacioppo, J. T., 1986. Communication and persuasion: Central and peripheral routes to attitude change
Marquart, Franziska & Naderer, B., 2016, Schlüsselwerke der Medienwirkungsforschung. Potthoff, M. (red.). Springer VS, s. 231-242Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
The selective avoidance of threat appeals in right-wing populist political ads: An implicit cognition approach using eye-tracking methodology
Matthes, J., Marquart, Franziska, Arendt, F. & Wonneberger, A., 2015, Advances in Advertising Research (Vol. VI): The Digital, the Classic, the Subtle, and the Alternative. Verlegh, P., Voorveld, H. & Eisend, M. (red.). s. 135-146Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
Charakteristika, Inhalte und Wirkungen politischer Plakate aus Sicht der visuellen Kommunikations- und Framingforschung: Ein Forschungsüberblick
Marquart, Franziska & Matthes, J., 2013, Visual Framing: Perspektiven und Herausforderungen der Visuellen Kommunikationsforschung. Geise, S. & Lobinger, K. (red.). Herbert von Halem Verlag, s. 217-234Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2010
Zur Selektion und Wirkung von Pressefotos. Eine rezipientenorientierte Untersuchung auf Basis von Fotonachrichtenfaktoren
Rössler, P., Marquart, Franziska & Haschke, J. F., 2010, Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung. Schemer, C. & Wirth, W. W. (red.). Nomos, s. 71-96Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 253773036
Flest downloads
-
31
downloads
Like-minded and cross-cutting talk, network characteristics, and political participation online and offline: A panel study
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
-
11
downloads
How political malpractice affects trust in EU institutions
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
11
downloads
Mistake or Manipulation? Conceptualizing Perceived Mis- and Disinformation among News Consumers in 10 European Countries
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet