Karen Borgnakke
Videnskabelig assistent, Professor emerita
Afdeling for Sundhedstjenesteforskning
ÃÂÃÂÃÂÃÂster Farimagsgade 5 opg. B, 1415 KÃÂÃÂÃÂøbenhavn K
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
Medlem af:
Karen Borgnakke er dr.pæd. og professor i pædagogik ved Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2005. Karen Borgnakke var i perioden forud professor i almenpædagogik ved Syddansk Universitet, og tidligere lektor og leder af forskeruddannelsen ved Danmarks Lærerhøjskole/DPU. Karen Borgnakke har mange års erfaringer med empirisk forskning og etnografiske studier i læreprocesser og pædagogiske forandringsstrategier, sammenfattet i disputatsen fra 1996 Pædagogisk feltforskning og procesanalytisk metodologi.
Karen Borgnakke var medlem af Statens Humanistiske Forskningsråd, SHF, i 1995 -2000. Siden 1990 har hun medvirket til udvikling af de akademiske uddannelser og forskeruddannelse på de pædagogiske fagområder og er i 2009-2014 medlem af Erhvervsforskerudvalget. Fra 2015-2022 deltager hun i nordiske forskningråds aktiviteter, internationale forskernetværk og projekter om organisations- og pædagogikudvikling. Som leder af forskergruppen Etnografiske studier af innovative læringskontekster gennemføres feltarbejder og casestudier i skolastiske, professionsorienterede og akademiske læringskontekster med supervision af PhD og postdoc projekter.
ID: 13004
Flest downloads
-
2412
downloads
Et universitet er et sted, der forsker i alt - undtagen i sig selv og sin egen virksomhed
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Udgivet -
1706
downloads
Etnografiske metoder i uddannelsesforskningen: Mellem klassiske traditioner og senmoderne udfordringer
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Udgivet -
755
downloads
Skal Klafki nytænkes? Næste generation af livsfærdigheder mellem literacy, numeracy og technacy
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet