Karen Borgnakke
Videnskabelig assistent, Professor emerita
Afdeling for Sundhedstjenesteforskning
Øster Farimagsgade 5 opg. B, 1415 København K
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
Primære forskningsområder
Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori
Aktuel forskning
Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.
Regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Ethnographic Methods for Researching Innovative Education
Borgnakke, Karen, 2023, Oxford Research Encyclopedias: Education. Oxford University Press, 27 s. (Oxford Research Encyclopedia).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Professionsdannelse mellem krav og appeller
Borgnakke, Karen, Kramer, Tina & Nielsen, Camilla Kirketerp, dec. 2022, I: Kognition & Paedagogik. 32.årg, 126, december 2022, s. 16-25Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Meta-Ethnography
Borgnakke, Karen & Hillyard, S., sep. 2019, SAGE Research Methods Foundations. Atkinson, P., Delamont, S., Cernat, A., Sakshaug, J. W. & Williams, R. A. (red.). SAGE PublicationsPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 13004
Flest downloads
-
2480
downloads
Et universitet er et sted, der forsker i alt - undtagen i sig selv og sin egen virksomhed
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Udgivet -
1732
downloads
Etnografiske metoder i uddannelsesforskningen: Mellem klassiske traditioner og senmoderne udfordringer
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Udgivet -
821
downloads
Skal Klafki nytænkes? Næste generation af livsfærdigheder mellem literacy, numeracy og technacy
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet