Digitale betalingsmure har ikke løst avisernes hovedpine

Presse/medie

17/12/2014
Det er ikke nogen hemmelighed, at mange trykte aviser har svært ved at overleve i dag. Faldende oplagstal og nye medievaner betyder, at især printmedierne går en sort tid i møde. Mange mediehuse har derfor lagt hovedet i blød for at finde en bæredygtig forretningsmodel, og her har flere valgt at indføre betalingsmure på deres netaviser. Men en ny undersøgelse viser, at betalingsmurene ikke giver tilstrækkelig indtjening til at kompensere for de trykte avisers tilbagegang. Oven i det, er det med den nye "platformsneutrale" mediestøttelov bebudet, at man i stigende grad vil give penge til indhold frem for medier. Medvirkende: Stig Hjarvard, professor, Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet, Christian Peytz, direktør, Peytz & Co, medlem, bestyrelsen for Danske Medier, og formand for Digitalt Udvalg under Danske Medier.

Referencer

ID: 175198586