Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Videnskabelig assistent, Professor emerita

Medlem af:

    Primære forskningsområder

    Læreprocesforskning
    Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
    Køn og pædagogik
    Børne- og ungdomskultur
    Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
    Forskningsmetodologi og videnskabsteori

    Aktuel forskning

    Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
     

    Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

    Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Er Pædagogik & Didaktik endelig blevet grundfaget der profilerer Læreruddannelsen? … desværre endnu ikke

      Borgnakke, Karen, okt. 2022, I: Unge Paedagoger. 2022, 3, s. 13-21

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    2. Udgivet

      Den praksisorienterede aktionsforskning og de etnografiske metoder – traditionslinjer og aktuelle udfordringer

      Borgnakke, Karen, jun. 2019, Aktionsforskning - indefra og udefra. Sunesen, M. S. K. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 119-141

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    3. Udgivet

      Meta-Ethnography

      Borgnakke, Karen & Hillyard, S., sep. 2019, SAGE Research Methods Foundations. Atkinson, P., Delamont, S., Cernat, A., Sakshaug, J. W. & Williams, R. A. (red.). SAGE Publications

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

    ID: 13004