Andreas Lindegaard Gregersen
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
Se mere udførlig præsentation her (på engelsk): https://mcc.ku.dk/staff/?pure=en/persons/16732
Primære forskningsområder
- Computerspil
- Kognitiv medieteori (film, TV, spil)
- Kognitionsteori
- Genreteori
- Digitale medier og kommunikation
- Forskningsmetode og visualisering
Undervisnings- og vejledningsområder
- Digitale medier
- Audiovisuelle medier
- Computerspil
- Kommunikationsteori
- Forskningsdesign
- Kognitionsteori
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Individual pastime or focused social interaction: Gendered gaming practices among Danish youth
Thorhauge, Anne Mette & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2019, I: New Media & Society. 21, 7, s. 1444-1464Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
News as Narratives
Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 1 feb. 2019, Oxford Research Encyclopedia of Communication. Oxford University PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Following the viewers: Investigating television drama engagement through skin conductance measurements
Gregersen, Andreas Lindegaard, Langkjær, Birger, Heiselberg, L. & Lyng Wieland, J., 2017, I: Poetics. 64, s. 1-13 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Cognitive Theory and Video Games
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, Cognitive Media Theory. Nanicelli, T. & P. T. (red.). New York: Routledge, s. 253-267 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis
Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, I: Philosophy & Technology. 27, 2, s. 159-175 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Embodiment and Interface
Gregersen, Andreas Lindegaard & Grodal, Torben Kragh, 2008, The video game theory reader 2. Perron, B. & Wollf, M. (red.). New York: Routledge, s. 65-83 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 13135
Flest downloads
-
1282
downloads
Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
674
downloads
Designers, games and players: Same game, different rules?
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
509
downloads
Computerspil og hverdagsliv: Et arbejdspapir
Publikation: Working paper › Forskning
Udgivet