2. maj 2017

Mette Hjort udnævnt til bestyrelsen af Det Danske Filminstitut

Professor Mette Hjort er udnævnt til bestyrelsen for det Danske Filminstitut. Bestyrelsen er beskikket af Kulturminister Mette Bock og sidder i perioden 15. maj 2017 til 14. maj 2021.

Kulturminister Mette Bock siger:
"Dansk indholdsproduktion står over for store udfordringer og nye spændende muligheder i et medielandskab under kraftig forandring. Det Danske Filminstitut bidrager væsentligt til dansk indholdsproduktion igennem støtten til filmproduktioner, og samtidig har filminstituttet en vigtig opgave i at sikre talentudvikling og fornyelse. Der er behov for nytænkning, så dansk film også i fremtiden vil være noget helt særligt. Jeg håber, at sammensætningen af den nye bestyrelse vil bidrage positivt til udvikling af Det Danske Filminstituts strategi og organisation med henblik på at sikre dansk films styrker både nationalt og internationalt."

Den nye bestyrelse for Det Danske Filminstitut består af:

• Anders Kronborg (formand), executive vice president i LEO Pharma
  • Lennart Lajboschitz (næstformand), adm. direktør i Mitco ApS