29. juli 2013

Stadig enkelte ledige pladser på informationsvidenskab og Kultur­formidling i Aalborg

Du har mulighed for at søge optagelse på ledige pladser fra d. 30. juli.

Ansøgning til ledige pladser

Download ansøgningsskema til ledige pladser.

Husk at medsende dit eksamensbevis, når du søger - også selvom du har søgt tidligere i år.

Skemaet indsendes til:

Det Informationsvidenskabelige Akademi
Fredrik Bajers Vej 7K
9220 Aalborg Øst

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen for ledige pladser er d. 5. august 2013 kl. 12.

Herefter kan du kun søge optagelse på de uddannelser, der stadig har ledige pladser. Aller sidste frist for ansøgning er d. 16. august kl. 12.

Adgangskrav

Alle, der opfylder adgangskravene, har mulighed for at søge optagelse. Det gælder, uanset om du har søgt ind tidligere på året eller først i løbet af sommeren har fundet ud af, at du har lyst til at læse videre.

Sådan vurderes ansøgningerne

Alle ansøgninger modtaget før 5. august kl. 12 vil blive behandlet lige. Ansøgninger indkommet efter den 5. august kl. 12 behandles og optages efter modtagelsesdato.

Hvis der er flere ansøgere end studiepladser, prioriteres ansøgerne efter karaktergennemsnit.

For ansøgere, der ikke har en adgangsgivende eksamen eller har en adgangsgivende eksamen uden karaktergennemsnit, foretager universitetet en helhedsvurdering, der fokuserer på den enkelte ansøgers samlede kvalifikationer og studieegnethed samt muligheder for at gennemføre uddannelsen.

Kun én studieplads

Du kan godt søge optagelse på ledige pladser, selvom du allerede har modtaget et studietilbud på Københavns Universitet i år. Får du tilbudt en ny plads via ledige pladser, mister du dit tidligere tilbud om studieplads. Har du i 2013 fået en standbyplads, kan du søge optagelse på en uddannelse med ledige pladser og forsat beholde din standbyplads.