Trine Øland

Trine Øland

Lektor


  1. Udgivet

    Boundaries of Progressive Pedagogy: Analysis of Socialization

    Øland, Trine, 2005, 33 udg., Oslo, s. 14.

    Publikation: Working paperForskning

  2. Udgivet
  3. Udgivet

    The Social Making of Educational Theory: Unravelling How to Understand the Content, Emergence, and Transformation of Educational Theory

    Øland, Trine & Sandbjerg Hansen, C., 24 nov. 2014, I: Nordic Journal of Educational History. 1, 2, s. 3-26 24 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Mobilisering af barnets potentiale for en bedre fremtid: Opdragelsestænkningen i Torben Gregersens vurderinger af børnebogsmanuskripter i perioden 1942-1954

    Øland, Trine, 23 jan. 2014, I: Barnelitteraert Forskningsskrift. Vol. 5, 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    The diversity of 'progressive school pedagogues' 1929-1960: A space of opposites making society making the child

    Øland, Trine, 21 jan. 2015, I: Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 2013, 7, 4, s. 5-24 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Statecrafting on the Fringes: Studies of Welfare Work Addressing the Other

    Øland, Trine (red.), Ydesen, C. (red.), Padovan-Özdemir, M. (red.) & Moldenhawer, Bolette (red.), 25 sep. 2019, Copenhagen: Museum Tusculanum. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Reformpædagogik - progressiv pædagogik

    Øland, Trine, 20 jan. 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 107-127 20 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform

    Øland, Trine, 31 aug. 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (red.). 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 421-437 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Tema: Pædagogik, historiebrug og historiske perspektiver

    Øland, Trine (red.), Bertelsen, E. (red.) & Hansen, C. S. (red.), 1 maj 2012, København: Foreningen bag udgivelsen af Dansk pædagogisk Tidsskrift. 96 s. (Dansk Pædagogisk Tidsskrift; Nr. 2, Bind 59).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Konstruktionsarbejdets mange facetter - om undervisning i at observere

    Øland, Trine & Andersen, Peter Østergaard, 2003, I: Nordisk Pedagogik. 23, 1, s. 49-61 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...13 Næste

ID: 8942