Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Standard

Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv. / Juncker, Beth.

Åben Skole. red. / Lars Emmerik Damgaard Knudsen; Laura Lundager Jensen; Anders Vestergaard Thomsen; Mette Fredslund. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 51 - 71 3.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Juncker, B 2020, Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv. i LED Knudsen, LL Jensen, AV Thomsen & M Fredslund (red), Åben Skole., 3, Syddansk Universitetsforlag, Odense, s. 51 - 71.

APA

Juncker, B. (2020). Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv. I L. E. D. Knudsen, L. L. Jensen, A. V. Thomsen, & M. Fredslund (red.), Åben Skole (s. 51 - 71). [3] Syddansk Universitetsforlag.

Vancouver

Juncker B. Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv. I Knudsen LED, Jensen LL, Thomsen AV, Fredslund M, red., Åben Skole. Odense: Syddansk Universitetsforlag. 2020. s. 51 - 71. 3

Author

Juncker, Beth. / Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv. Åben Skole. red. / Lars Emmerik Damgaard Knudsen ; Laura Lundager Jensen ; Anders Vestergaard Thomsen ; Mette Fredslund. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 51 - 71

Bibtex

@inbook{4f30fc621c9a45d9b01090bd6b3eab6b,
title = "{\AA}ben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv",
abstract = "{\AA}ben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den {\aa}bner og lukker sig i samme {\aa}ndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere b{\aa}de m{\aa}l og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den {\aa}bne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og sp{\o}rger: Kan vi nedl{\ae}gge modsigelserne og dermed {\aa}bne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri {\aa}ben skoles visioner, berige de b{\o}rn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt p{\aa} tv{\ae}rs af sektorer og lokalsamfund, som eftersp{\o}rges?",
author = "Beth Juncker",
year = "2020",
month = jul,
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "978 87 408 3277 8",
pages = "51 -- 71",
editor = "Knudsen, {Lars Emmerik Damgaard} and Jensen, {Laura Lundager} and Thomsen, {Anders Vestergaard} and Mette Fredslund",
booktitle = "{\AA}ben Skole",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv

AU - Juncker, Beth

PY - 2020/7/15

Y1 - 2020/7/15

N2 - Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?

AB - Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978 87 408 3277 8

SP - 51

EP - 71

BT - Åben Skole

A2 - Knudsen, Lars Emmerik Damgaard

A2 - Jensen, Laura Lundager

A2 - Thomsen, Anders Vestergaard

A2 - Fredslund, Mette

PB - Syddansk Universitetsforlag

CY - Odense

ER -

ID: 250975564