Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?
OriginalsprogDansk
TitelÅben Skole
RedaktørerLars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Anders Vestergaard Thomsen, Mette Fredslund
Antal sider20
UdgivelsesstedOdense
ForlagSyddansk Universitetsforlag
Publikationsdato15 jul. 2020
Sider51 - 71
Artikelnummer3
Kapitel1
ISBN (Trykt)978 87 408 3277 8
StatusUdgivet - 15 jul. 2020

ID: 250975564