Åben skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Åben skole er en modsigelsesfyldt konstruktion. Den åbner og lukker sig i samme åndedrag. Inviterer det lokale kultur- og fritidsliv ind, vil selv drage ud, men vil samtidig diktere både mål og betingelser for mulige samarbejder og partnerskaber. Artiklen ser den åbne skole i et kultur- og fritidslivsperspektiv og spørger: Kan vi nedlægge modsigelserne og dermed åbne konstruktive samarbejdsformer, som kan indfri åben skoles visioner, berige de børn og unge, det hele handler om og skabe den synergi og respekt på tværs af sektorer og lokalsamfund, som efterspørges?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Åben Skole |
Redaktører | Lars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Anders Vestergaard Thomsen, Mette Fredslund |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
Publikationsdato | 15 jul. 2020 |
Sider | 51 - 71 |
Artikelnummer | 3 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978 87 408 3277 8 |
Status | Udgivet - 15 jul. 2020 |
ID: 250975564