Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Standard

Barns bibliotek : nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp. / Juncker, Beth.

Barnet, platsen, tiden: Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld. red. / Kerstin Rydsjö; Frances Hultgren; Louise Limberg. Stockholm : Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek, 2010. s. 241 - 269 (Stockholms stadsbiblioteks skriftserie, Bind 16).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Juncker, B 2010, Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp. i K Rydsjö, F Hultgren & L Limberg (red), Barnet, platsen, tiden: Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld. Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek, Stockholm, Stockholms stadsbiblioteks skriftserie, bind 16, s. 241 - 269. <http://www.regionbiblioteket.stockholm.se/upload/_Dokument/barnet_platsen_tiden.pdf>

APA

Juncker, B. (2010). Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp. I K. Rydsjö, F. Hultgren, & L. Limberg (red.), Barnet, platsen, tiden: Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld (s. 241 - 269). Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek. Stockholms stadsbiblioteks skriftserie Bind 16 http://www.regionbiblioteket.stockholm.se/upload/_Dokument/barnet_platsen_tiden.pdf

Vancouver

Juncker B. Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp. I Rydsjö K, Hultgren F, Limberg L, red., Barnet, platsen, tiden: Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld. Stockholm: Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek. 2010. s. 241 - 269. (Stockholms stadsbiblioteks skriftserie, Bind 16).

Author

Juncker, Beth. / Barns bibliotek : nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp. Barnet, platsen, tiden: Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld. red. / Kerstin Rydsjö ; Frances Hultgren ; Louise Limberg. Stockholm : Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek, 2010. s. 241 - 269 (Stockholms stadsbiblioteks skriftserie, Bind 16).

Bibtex

@inbook{a3ea6da111994a04866e5240868573a3,
title = "Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp",
abstract = "Den samfundsm{\ae}ssige udvikling udfordrer skole- og b{\o}rnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og {\ae}stetisk erfaring skal integreres og dermed forny b{\aa}de p{\ae}dagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsm{\ae}ssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene p{\aa} udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilk{\aa}r synligg{\o}r forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det m{\aa}l at bidrage til en pr{\ae}cisering af de forskellige faglige profiler.",
keywords = "B{\o}rnebiblioteker, skolebiblioteker",
author = "Beth Juncker",
year = "2010",
language = "Svensk",
isbn = "978-91-978490-3-6",
series = "Stockholms stadsbiblioteks skriftserie",
publisher = "Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek",
pages = "241 -- 269",
editor = "Kerstin Rydsj{\"o} and Frances Hultgren and Louise Limberg",
booktitle = "Barnet, platsen, tiden",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Barns bibliotek

T2 - nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp

AU - Juncker, Beth

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.

AB - Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.

KW - Børnebiblioteker

KW - skolebiblioteker

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-91-978490-3-6

T3 - Stockholms stadsbiblioteks skriftserie

SP - 241

EP - 269

BT - Barnet, platsen, tiden

A2 - Rydsjö, Kerstin

A2 - Hultgren, Frances

A2 - Limberg, Louise

PB - Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek

CY - Stockholm

ER -

ID: 47054203