Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.
Bidragets oversatte titel | Børns biblioteker: nye vilkår, nye udfordringer, nye teorier, nye begreber |
---|---|
Originalsprog | Svensk |
Titel | Barnet, platsen, tiden : Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld |
Redaktører | Kerstin Rydsjö, Frances Hultgren, Louise Limberg |
Antal sider | 29 |
Udgivelsessted | Stockholm |
Forlag | Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek |
Publikationsdato | 2010 |
Sider | 241 - 269 |
ISBN (Trykt) | 978-91-978490-3-6 |
Status | Udgivet - 2010 |
Navn | Stockholms stadsbiblioteks skriftserie |
---|---|
Vol/bind | 16 |
- Børnebiblioteker, skolebiblioteker
Forskningsområder
ID: 47054203