Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.
Bidragets oversatte titelBørns biblioteker: nye vilkår, nye udfordringer, nye teorier, nye begreber
OriginalsprogSvensk
TitelBarnet, platsen, tiden : Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld
RedaktørerKerstin Rydsjö, Frances Hultgren, Louise Limberg
Antal sider29
UdgivelsesstedStockholm
ForlagRegionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek
Publikationsdato2010
Sider241 - 269
ISBN (Trykt)978-91-978490-3-6
StatusUdgivet - 2010
NavnStockholms stadsbiblioteks skriftserie
Vol/bind16

    Forskningsområder

  • Børnebiblioteker, skolebiblioteker

ID: 47054203