Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Standard

Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan? / Borgnakke, Karen.

Perspektiver på forskning. red. / Kirsten Frederiksen. Århus : JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen, 2007. s. 16-41.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Harvard

Borgnakke, K 2007, Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan? i K Frederiksen (red.), Perspektiver på forskning. JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen, Århus, s. 16-41.

APA

Borgnakke, K. (2007). Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan? I K. Frederiksen (red.), Perspektiver på forskning (s. 16-41). JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen.

Vancouver

Borgnakke K. Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan? I Frederiksen K, red., Perspektiver på forskning. Århus: JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen. 2007. s. 16-41

Author

Borgnakke, Karen. / Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?. Perspektiver på forskning. red. / Kirsten Frederiksen. Århus : JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen, 2007. s. 16-41

Bibtex

@inbook{a3299f90ffc011dcbee902004c4f4f50,
title = "Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?",
abstract = "Artiklen analyserer den forskningspolitiske diskurs, de nye forskningsbegreber og bestr{\ae}belser om forskningstilknytning for professionsh{\o}jskolerne. Der s{\ae}ttes fokus p{\aa} de p{\ae}dagogiske professioners kernefaglighed, identitet og tilknytning til p{\ae}dagogik og uddannelsesforskning. Der gives afklarende bud p{\aa} p{\ae}dagogik-forskningsfeltet relateret til den interdisciplin{\ae}re baggrund, grundforskning og udviklingsarbejde",
author = "Karen Borgnakke",
year = "2007",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-90497-11-8",
pages = "16--41",
editor = "Kirsten Frederiksen",
booktitle = "Perspektiver p{\aa} forskning",
publisher = "JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?

AU - Borgnakke, Karen

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - Artiklen analyserer den forskningspolitiske diskurs, de nye forskningsbegreber og bestræbelser om forskningstilknytning for professionshøjskolerne. Der sættes fokus på de pædagogiske professioners kernefaglighed, identitet og tilknytning til pædagogik og uddannelsesforskning. Der gives afklarende bud på pædagogik-forskningsfeltet relateret til den interdisciplinære baggrund, grundforskning og udviklingsarbejde

AB - Artiklen analyserer den forskningspolitiske diskurs, de nye forskningsbegreber og bestræbelser om forskningstilknytning for professionshøjskolerne. Der sættes fokus på de pædagogiske professioners kernefaglighed, identitet og tilknytning til pædagogik og uddannelsesforskning. Der gives afklarende bud på pædagogik-forskningsfeltet relateret til den interdisciplinære baggrund, grundforskning og udviklingsarbejde

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-90497-11-8

SP - 16

EP - 41

BT - Perspektiver på forskning

A2 - Frederiksen, Kirsten

PB - JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen

CY - Århus

ER -

ID: 3436422