Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Standard
Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan? / Borgnakke, Karen.
Perspektiver på forskning. red. / Kirsten Frederiksen. Århus : JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen, 2007. s. 16-41.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Forskningstilknytning - knyttet til hvad, hvem og hvordan?
AU - Borgnakke, Karen
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Artiklen analyserer den forskningspolitiske diskurs, de nye forskningsbegreber og bestræbelser om forskningstilknytning for professionshøjskolerne. Der sættes fokus på de pædagogiske professioners kernefaglighed, identitet og tilknytning til pædagogik og uddannelsesforskning. Der gives afklarende bud på pædagogik-forskningsfeltet relateret til den interdisciplinære baggrund, grundforskning og udviklingsarbejde
AB - Artiklen analyserer den forskningspolitiske diskurs, de nye forskningsbegreber og bestræbelser om forskningstilknytning for professionshøjskolerne. Der sættes fokus på de pædagogiske professioners kernefaglighed, identitet og tilknytning til pædagogik og uddannelsesforskning. Der gives afklarende bud på pædagogik-forskningsfeltet relateret til den interdisciplinære baggrund, grundforskning og udviklingsarbejde
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-90497-11-8
SP - 16
EP - 41
BT - Perspektiver på forskning
A2 - Frederiksen, Kirsten
PB - JCVU, Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen
CY - Århus
ER -
ID: 3436422