Gamle kvinder er det nye sort: - om ældre kvinder i modereklamen

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Standard

Gamle kvinder er det nye sort : - om ældre kvinder i modereklamen. / Jerslev, Anne.

2016, artikel.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Harvard

Jerslev, A 2016, Gamle kvinder er det nye sort: - om ældre kvinder i modereklamen.. <http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/Trend-aeldre-kvinder-som-modeller-i-reklamekampagner>

APA

Jerslev, A. (2016, aug. 26). Gamle kvinder er det nye sort: - om ældre kvinder i modereklamen. http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/Trend-aeldre-kvinder-som-modeller-i-reklamekampagner

Vancouver

Jerslev A. Gamle kvinder er det nye sort: - om ældre kvinder i modereklamen. 2016.

Author

Jerslev, Anne. / Gamle kvinder er det nye sort : - om ældre kvinder i modereklamen. 2016.

Bibtex

@misc{49031794de2048cc8014eade6cb4bd04,
title = "Gamle kvinder er det nye sort: - om {\ae}ldre kvinder i modereklamen",
abstract = "Susan Sontag talte i starten af 1970{\textquoteright}erne om ”den dobbelte standard” – at kvindelig attraktivitet kun har {\'e}n alder og standard, {\textquoteright}pigen{\textquoteright}, mens m{\ae}nd har to, {\textquoteright}drengen{\textquoteright} og {\textquoteright}manden{\textquoteright}. Et konkret udtryk for denne dobbelte standard er, at det altid har v{\ae}ret det unge kvindeansigt og den unge kvindekrop, der har v{\ae}ret v{\ae}rdsat i mediekulturen, mens den {\ae}ldre kvinde har v{\ae}ret usynliggjort. Men nu begynder billedet at vende.",
author = "Anne Jerslev",
year = "2016",
month = aug,
day = "26",
language = "Dansk",
type = "Other",

}

RIS

TY - ICOMM

T1 - Gamle kvinder er det nye sort

T2 - - om ældre kvinder i modereklamen

AU - Jerslev, Anne

PY - 2016/8/26

Y1 - 2016/8/26

N2 - Susan Sontag talte i starten af 1970’erne om ”den dobbelte standard” – at kvindelig attraktivitet kun har én alder og standard, ’pigen’, mens mænd har to, ’drengen’ og ’manden’. Et konkret udtryk for denne dobbelte standard er, at det altid har været det unge kvindeansigt og den unge kvindekrop, der har været værdsat i mediekulturen, mens den ældre kvinde har været usynliggjort. Men nu begynder billedet at vende.

AB - Susan Sontag talte i starten af 1970’erne om ”den dobbelte standard” – at kvindelig attraktivitet kun har én alder og standard, ’pigen’, mens mænd har to, ’drengen’ og ’manden’. Et konkret udtryk for denne dobbelte standard er, at det altid har været det unge kvindeansigt og den unge kvindekrop, der har været værdsat i mediekulturen, mens den ældre kvinde har været usynliggjort. Men nu begynder billedet at vende.

M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation

ER -

ID: 172850348