Læselyst og læsefællesskaber: Evaluering af den nationale indsats Læselyst og læsefællesskaber for børn i indskolingens fritidstilbud

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Denne rapport er resultatet af en evaluering af
indsatsen Læselyst og læsefællesskaber for børn i
indskolingens fritidstilbud. Indsatsen, der er støttet
af Slots- og Kulturstyrelsens udviklingspulje,
blev igangsat i november 2019 og løb frem til
november 2021. Formålet med evalueringen er at undersøge
den samlede nationale indsats, hvor 35 folkebiblioteker har samarbejdet med 108 fritidsordninger om at etablere bogsamlinger og
læsehjørner i SFO’erne og introducere forskellige
læselyst-motiverende aktiviteter.
Evalueringen har undersøgt, i hvilken grad
og på hvilken måde børns læselyst er blevet
stimuleret af de mange aktiviteter, samt hvilke
erfaringer henholdsvis bibliotekarer og pædagoger har gjort sig i forbindelse med samarbejdet. Endelig har evalueringen undersøgt, hvilken
indflydelse corona-situationen har haft på
projekternes udførelse.
OriginalsprogDansk
ForlagCentralbibliotekernes Programstøtte
Antal sider65
ISBN (Elektronisk) 978-87-93942-99-8
StatusUdgivet - 29 nov. 2021

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 285727288