Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Standard

Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis. / Schreiber, Trine.

2014.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Harvard

Schreiber, T 2014, 'Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis'.

APA

Schreiber, T. (2014). Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis.

Vancouver

Schreiber T. Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis. 2014.

Author

Schreiber, Trine. / Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis. 14 s.

Bibtex

@conference{6acbd71e861a46f6a2016b6c7ba7269e,
title = "Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis",
abstract = "Dette paper har fokus p{\aa} krydsfeltet mellem studerendes mobilpraksis og deres studiepraksis. I marts 2012 blev to fokusgruppeinterviews med studerende fra forskellige fag p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser gennemf{\o}rt. Paper´et analyse arbejder dog med to trin. P{\aa} det f{\o}rste analysetrin ses de to n{\ae}vnte praksisser, mobil- og studiepraksis, som adskilte kategorier, der best{\aa}r af elementer, som ikke er indbyrdes overensstemmende. Forst{\aa}elserne af og reglerne for brug af information og viden ses som meget forskellige i de to praksisser. Forventningerne og konventionerne for udf{\o}relsen af respektive praksisser udfordrer derfor hinanden. P{\aa} dette trin har paper´et som form{\aa}l at unders{\o}ge om og hvordan krydsfeltet mellem de to praksisser skaber dilemmaer for de studerende. Dilemmaerne udtrykkes i de studerendes forhandlinger om den ´acceptable´ m{\aa}de at ´g{\o}re´ mobilpraksis som en del af studiepraksissen. Analysen unders{\o}ger derudover det translations- og purifikationsarbejde, som de studerende udf{\o}rte i l{\o}bet af interviewene, og mobil applikationernes agency diskuteres i relation til de studerendes studiepraksis. P{\aa} det andet analysetrin konkluderes det for det f{\o}rste hvad unders{\o}gelsen og de valgte begreber bet{\o}d for de beskrevne resultater, og for det andet hvad et fremtidigt forskningssp{\o}rgsm{\aa}l kan v{\ae}re.",
author = "Trine Schreiber",
note = "Paper til First Nordic STS Conference, Trondheim 24-26 April 2013",
year = "2014",
month = apr,
day = "28",
language = "Dansk",

}

RIS

TY - ABST

T1 - Mobil apps´ agency i forhold til de studerendes studiepraksis

AU - Schreiber, Trine

N1 - Paper til First Nordic STS Conference, Trondheim 24-26 April 2013

PY - 2014/4/28

Y1 - 2014/4/28

N2 - Dette paper har fokus på krydsfeltet mellem studerendes mobilpraksis og deres studiepraksis. I marts 2012 blev to fokusgruppeinterviews med studerende fra forskellige fag på videregående uddannelser gennemført. Paper´et analyse arbejder dog med to trin. På det første analysetrin ses de to nævnte praksisser, mobil- og studiepraksis, som adskilte kategorier, der består af elementer, som ikke er indbyrdes overensstemmende. Forståelserne af og reglerne for brug af information og viden ses som meget forskellige i de to praksisser. Forventningerne og konventionerne for udførelsen af respektive praksisser udfordrer derfor hinanden. På dette trin har paper´et som formål at undersøge om og hvordan krydsfeltet mellem de to praksisser skaber dilemmaer for de studerende. Dilemmaerne udtrykkes i de studerendes forhandlinger om den ´acceptable´ måde at ´gøre´ mobilpraksis som en del af studiepraksissen. Analysen undersøger derudover det translations- og purifikationsarbejde, som de studerende udførte i løbet af interviewene, og mobil applikationernes agency diskuteres i relation til de studerendes studiepraksis. På det andet analysetrin konkluderes det for det første hvad undersøgelsen og de valgte begreber betød for de beskrevne resultater, og for det andet hvad et fremtidigt forskningsspørgsmål kan være.

AB - Dette paper har fokus på krydsfeltet mellem studerendes mobilpraksis og deres studiepraksis. I marts 2012 blev to fokusgruppeinterviews med studerende fra forskellige fag på videregående uddannelser gennemført. Paper´et analyse arbejder dog med to trin. På det første analysetrin ses de to nævnte praksisser, mobil- og studiepraksis, som adskilte kategorier, der består af elementer, som ikke er indbyrdes overensstemmende. Forståelserne af og reglerne for brug af information og viden ses som meget forskellige i de to praksisser. Forventningerne og konventionerne for udførelsen af respektive praksisser udfordrer derfor hinanden. På dette trin har paper´et som formål at undersøge om og hvordan krydsfeltet mellem de to praksisser skaber dilemmaer for de studerende. Dilemmaerne udtrykkes i de studerendes forhandlinger om den ´acceptable´ måde at ´gøre´ mobilpraksis som en del af studiepraksissen. Analysen undersøger derudover det translations- og purifikationsarbejde, som de studerende udførte i løbet af interviewene, og mobil applikationernes agency diskuteres i relation til de studerendes studiepraksis. På det andet analysetrin konkluderes det for det første hvad undersøgelsen og de valgte begreber betød for de beskrevne resultater, og for det andet hvad et fremtidigt forskningsspørgsmål kan være.

M3 - Konferenceabstrakt til konference

ER -

ID: 47067121