Retorisk analyse af KL’s argumentation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Standard
Retorisk analyse af KL’s argumentation. / Kock, Christian Erik J.
Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013. red. / Lissie Thording; Helene Bank. Oslo : For velferdsstaten, 2014. s. 34-41.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Retorisk analyse af KL’s argumentation
AU - Kock, Christian Erik J
PY - 2014/3/3
Y1 - 2014/3/3
N2 - Repræsentanter for Kommunernes Landsforening (KL) kæmper mod Danmarks Lærerforening (DLF) med overfladisk angrebsargumentation der i mange tilfælde mangler både belæg og forståelse for sympatifordelingen i befolkningen. De ledende ministre bidrager sideløbende med undvigende forsøg på at reducere lærernes begrundede frygt hvilket heller ikke virker ret overbevisende. Men mens DLF også selv har slået en krigerisk tone an i deres kampagne, klæder aggressiviteten KL væsentligt dårligere. For ingen fatter sympati for en magthaver der forsøger at tryne sig til at få ret.
AB - Repræsentanter for Kommunernes Landsforening (KL) kæmper mod Danmarks Lærerforening (DLF) med overfladisk angrebsargumentation der i mange tilfælde mangler både belæg og forståelse for sympatifordelingen i befolkningen. De ledende ministre bidrager sideløbende med undvigende forsøg på at reducere lærernes begrundede frygt hvilket heller ikke virker ret overbevisende. Men mens DLF også selv har slået en krigerisk tone an i deres kampagne, klæder aggressiviteten KL væsentligt dårligere. For ingen fatter sympati for en magthaver der forsøger at tryne sig til at få ret.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-82-92515-13-6
SP - 34
EP - 41
BT - Kampen mod lærerne i Danmark
A2 - Thording, Lissie
A2 - Bank, Helene
PB - For velferdsstaten
CY - Oslo
ER -
ID: 135789939