Retorisk analyse af KL’s argumentation

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Retorisk analyse af KL’s argumentation. / Kock, Christian Erik J.

Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013. red. / Lissie Thording; Helene Bank. Oslo : For velferdsstaten, 2014. s. 34-41.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Kock, CEJ 2014, Retorisk analyse af KL’s argumentation. i L Thording & H Bank (red), Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013. For velferdsstaten, Oslo, s. 34-41. <http://www.velferdsstaten.no/tema/markedsretting/offentligstyring/?article_id=109561>

APA

Kock, C. E. J. (2014). Retorisk analyse af KL’s argumentation. I L. Thording, & H. Bank (red.), Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013 (s. 34-41). For velferdsstaten. http://www.velferdsstaten.no/tema/markedsretting/offentligstyring/?article_id=109561

Vancouver

Kock CEJ. Retorisk analyse af KL’s argumentation. I Thording L, Bank H, red., Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013. Oslo: For velferdsstaten. 2014. s. 34-41

Author

Kock, Christian Erik J. / Retorisk analyse af KL’s argumentation. Kampen mod lærerne i Danmark: Aktører og drivkræfter, forklaringer og analyser af den dramatiske lockout og det der forandrede dansk skole i 2013. red. / Lissie Thording ; Helene Bank. Oslo : For velferdsstaten, 2014. s. 34-41

Bibtex

@inbook{c17e01adcec74a99a27d72e31a454ee7,
title = "Retorisk analyse af KL{\textquoteright}s argumentation",
abstract = "Repr{\ae}sentanter for Kommunernes Landsforening (KL) k{\ae}mper mod Danmarks L{\ae}rerforening (DLF) med overfladisk angrebsargumentation der i mange tilf{\ae}lde mangler b{\aa}de bel{\ae}g og forst{\aa}else for sympatifordelingen i befolkningen. De ledende ministre bidrager sidel{\o}bende med undvigende fors{\o}g p{\aa} at reducere l{\ae}rernes begrundede frygt hvilket heller ikke virker ret overbevisende. Men mens DLF ogs{\aa} selv har sl{\aa}et en krigerisk tone an i deres kampagne, kl{\ae}der aggressiviteten KL v{\ae}sentligt d{\aa}rligere. For ingen fatter sympati for en magthaver der fors{\o}ger at tryne sig til at f{\aa} ret.",
author = "Kock, {Christian Erik J}",
year = "2014",
month = mar,
day = "3",
language = "Dansk",
isbn = "978-82-92515-13-6",
pages = "34--41",
editor = "Lissie Thording and Helene Bank",
booktitle = "Kampen mod l{\ae}rerne i Danmark",
publisher = "For velferdsstaten",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Retorisk analyse af KL’s argumentation

AU - Kock, Christian Erik J

PY - 2014/3/3

Y1 - 2014/3/3

N2 - Repræsentanter for Kommunernes Landsforening (KL) kæmper mod Danmarks Lærerforening (DLF) med overfladisk angrebsargumentation der i mange tilfælde mangler både belæg og forståelse for sympatifordelingen i befolkningen. De ledende ministre bidrager sideløbende med undvigende forsøg på at reducere lærernes begrundede frygt hvilket heller ikke virker ret overbevisende. Men mens DLF også selv har slået en krigerisk tone an i deres kampagne, klæder aggressiviteten KL væsentligt dårligere. For ingen fatter sympati for en magthaver der forsøger at tryne sig til at få ret.

AB - Repræsentanter for Kommunernes Landsforening (KL) kæmper mod Danmarks Lærerforening (DLF) med overfladisk angrebsargumentation der i mange tilfælde mangler både belæg og forståelse for sympatifordelingen i befolkningen. De ledende ministre bidrager sideløbende med undvigende forsøg på at reducere lærernes begrundede frygt hvilket heller ikke virker ret overbevisende. Men mens DLF også selv har slået en krigerisk tone an i deres kampagne, klæder aggressiviteten KL væsentligt dårligere. For ingen fatter sympati for en magthaver der forsøger at tryne sig til at få ret.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-82-92515-13-6

SP - 34

EP - 41

BT - Kampen mod lærerne i Danmark

A2 - Thording, Lissie

A2 - Bank, Helene

PB - For velferdsstaten

CY - Oslo

ER -

ID: 135789939