Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme. / Christensen, Gerd.

I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 88, 2013, s. 94-104.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Christensen, G 2013, 'Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme', Kognition & Paedagogik, bind 23, nr. 88, s. 94-104.

APA

Christensen, G. (2013). Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme. Kognition & Paedagogik, 23(88), 94-104.

Vancouver

Christensen G. Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme. Kognition & Paedagogik. 2013;23(88):94-104.

Author

Christensen, Gerd. / Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme. I: Kognition & Paedagogik. 2013 ; Bind 23, Nr. 88. s. 94-104.

Bibtex

@article{b57293f1d4124ee185836bf43e8d47b5,
title = "Situeret l{\ae}ring - mellem mesterl{\ae}re og socialkonstruktionisme",
abstract = "Form{\aa}let med artiklen er at diskutere den videnskabsteoretiske placering af Jean Lave & Etienne Wengers {\textquoteright}situeret l{\ae}ring{\textquoteright}, der er blevet kategoriseret under s{\aa} forskelligartede betegnelser som {\textquoteright}en mesterl{\ae}re-teori{\textquoteright} samt som {\textquoteright}socialkonstruktionisme{\textquoteright}. Dette kan synes som en teoretisk diskussion uden egentlig betydning, men som det vil fremg{\aa} af artiklen, er det af fundamental betydning for, hvad tilgangen som analytisk perspektiv kan anvendes til.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, situeret l{\ae}ring, mesterl{\ae}re, sociakonstruktionisme, Lave & Wenger",
author = "Gerd Christensen",
year = "2013",
language = "Dansk",
volume = "23",
pages = "94--104",
journal = "Kognition & Paedagogik",
issn = "0906-6225",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
number = "88",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme

AU - Christensen, Gerd

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Formålet med artiklen er at diskutere den videnskabsteoretiske placering af Jean Lave & Etienne Wengers ’situeret læring’, der er blevet kategoriseret under så forskelligartede betegnelser som ’en mesterlære-teori’ samt som ’socialkonstruktionisme’. Dette kan synes som en teoretisk diskussion uden egentlig betydning, men som det vil fremgå af artiklen, er det af fundamental betydning for, hvad tilgangen som analytisk perspektiv kan anvendes til.

AB - Formålet med artiklen er at diskutere den videnskabsteoretiske placering af Jean Lave & Etienne Wengers ’situeret læring’, der er blevet kategoriseret under så forskelligartede betegnelser som ’en mesterlære-teori’ samt som ’socialkonstruktionisme’. Dette kan synes som en teoretisk diskussion uden egentlig betydning, men som det vil fremgå af artiklen, er det af fundamental betydning for, hvad tilgangen som analytisk perspektiv kan anvendes til.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - situeret læring

KW - mesterlære

KW - sociakonstruktionisme

KW - Lave & Wenger

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 23

SP - 94

EP - 104

JO - Kognition & Paedagogik

JF - Kognition & Paedagogik

SN - 0906-6225

IS - 88

ER -

ID: 47787636