Bjørn Frithiof Hamre
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2023
- Udgivet
Den danske forsorgshistories historiografi
Kragh, Jesper Vaczy & Hamre, Bjørn Frithiof, 2023, I: Uddannelseshistorisk Årbog. 2023, s. 20-41 22 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Forsorg og omsorg som praksis og villen: Optegnelser af et pædagogikhistorisk felt
Hamre, Bjørn Frithiof & Bjerre, C., 2023, I: Uddannelseshistorisk Årbog. 2023, s. 7-19 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- 2021
- Udgivet
Når inklusionsbestræbelser ender i eksklusion: Lærerfaglige udfordringer i en tid med test, faglighed og evaluering
Grumløse, S. P., Hedegaard-Sørensen, L., Aagaard Kaas, L., Berg, M. S. & Hamre, Bjørn Frithiof, mar. 2021, I: Cepra-Striben. 27, s. 28-37Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Eugenik som distinktionspraksis i den danske velfærdsstat
Hamre, Bjørn Frithiof, 2021, I: Uddannelseshistorie (year). 2021, s. 12-31Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
How is an Inclusive Agenda in an Excluding Education System: The Danish Dilemma
Larsen, T. C., Holloway, J. & Hamre, Bjørn Frithiof, 2019, I: International Journal of Inclusive Education. 23, 10, s. 1049-1064 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Psychiatry in the sorting of schoolchildren in Scandinavia 1920–1950 – IQ testing, child guidance clinics and hospitalization
Hamre, Bjørn Frithiof, Axelsson, T. & Ludvigsen, K., 2019, I: Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education. 55, 3, s. 391-415 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Psykiatri og professionssamarbejde – betydningen for differentiering i skolesystemet i Danmark i 1930-1950
Hamre, Bjørn Frithiof, 2019, I: Educare.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Between psychopathology and inclusion: the challenging collaboration between educational psychologists and child psychiatrists
Hamre, Bjørn Frithiof, Hedegaard-Sørensen, L. & Langager, S., 2018, I: International Journal of Inclusive Education. 22, 6, s. 655-670 16 s., 6.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Differentiation of Students in the Early Danish Welfare State: Professional Entanglements Between Educational Psychologists and Psychiatrists
Ydesen, C., Hamre, Bjørn Frithiof & Egedal Andreasen, K., 2018, I: Nordic Journal of Educational History. 5, 1, s. 73–96 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
Diagnosing, special education and ‘learnification’ in Danish schools
Hamre, Bjørn Frithiof, 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 65-76 12 s., 5.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 174713232
Flest downloads
-
774
downloads
Between psychopathology and inclusion: the challenging collaboration between educational psychologists and child psychiatrists
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
335
downloads
Potentialitet og optimering: problemforståelser og optimering i skolen
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
-
252
downloads
How is an Inclusive Agenda in an Excluding Education System: The Danish Dilemma
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet