Børnelitteratur, tekst og kanon. Studier i børnekulturel vidensteori
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Dokumenter
- Hoeyrup-phd-2008
Forlagets udgivne version, 1,88 MB, PDF-dokument
Afhandlingen analyserer mediet børnelitteratur i skæringspunktet mellem forestillingerne om barndommen og om litteraturen. Formålet er at beskrive interferenser mellem den litterære kanons historiske dynamik, den børnelitterære tekst (herunder poetik) og de former for viden, der produceres om mediet i forskellige teoretiske og filosofiske paradigmer samt kulturelle praktikker. Et yderligere fokuspunkt er de metoder og synsvinkler, der i dag tages i brug for at skrive børnelitteraturen ind i det teoretiske mainstream og i forhold til det senmoderne mediebillede.
Bidragets oversatte titel | Children's Literature, Text and Canon. Studies in the Theory of Knowledge of Children's Culture |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Udgivelsessted | Danmarks Biblioteksskole |
---|---|
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 373 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7415-307-8 |
Status | Udgivet - 2008 |
- Børnelitteratur, Børnebiblioteker, Børnekultur, vidensteori
Forskningsområder
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 47045438