Bjørn Frithiof Hamre

Bjørn Frithiof Hamre

Lektor


  1. The impact of Foucault on special education and on constructions of the "deviant" child' in the Nordic countries

    Allan, J. (red.) & Hamre, Bjørn Frithiof (red.), 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 1-5 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Et historisk perspektiv på børnepsykiatrien og diagnoser

    Frydendahl Larsen, B. & Hamre, Bjørn Frithiof, 30 mar. 2023, Diagnoser i professionelt arbejde : – Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. Kjær, B., A. M. & Petersen, K. E. (red.). København: Samfundslitteratur, s. 25-38

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. De uunderviselige i et inklusionsperspektiv: En undersøgelse af inkluderende og ekskluderende praksisser i forbindelse med visitering af børn fra skole til specialtilbud og konsekvenserne i et uddannelsesperspektiv

    Groth, K. & Hamre, Bjørn Frithiof, 2007, København: Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion, CVU Storkøbenhavn. 43 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  4. Udgivet

    Når inklusionsbestræbelser ender i eksklusion: Lærerfaglige udfordringer i en tid med test, faglighed og evaluering

    Grumløse, S. P., Hedegaard-Sørensen, L., Aagaard Kaas, L., Berg, M. S. & Hamre, Bjørn Frithiof, mar. 2021, I: Cepra-Striben. 27, s. 28-37

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Pulterkammerdiagnoser, rentehysteri og kristen sjælesorg: diskursen om de nervøse i Danmark

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2006, Det forrykte menneske: Den psykisk syge i historien. Rønn, E. M. & Hartby, I. (red.). Ebeltoft: Skippershoved, s. 153-184 31 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  6. Diagnosen som problematiseringsproces: set i en pædagogisk, skolepsykologisk og specialpædagogisk kontekst

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2011, Diagnoser i specialpædagogik og socialpædagogik. Bryderup, I. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 106-129 23 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Når psykiatrien styrer pædagogikken

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2016, Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. Hamre, B. & Larsen, V. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 141-157 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Wilhelm Frydendal - en modig patient

    Hamre, Bjørn Frithiof, 1997, diskurs, diagnose og konstruktion: Om Foucaultinspireret forskning i Norden med relation til handicaphistorisk forskning.Center for handicaphistorisk forskning. handicaphistoriske tekster nr. 3.. kirkebæk, B. & markussen, I. (red.). 1 udg. danmarks lærerhøjskole: danmarks lærerhøjskole, Bind 3. s. 110-146 27 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  9. Organismetanken: - et socialpædagogisk pionerarbejde anno 1897

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2001, I: Vera : tidsskrift for pædagoger. 14, s. 14-27 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  10. Optimization as a dispositive in the production of differences in schools in Denmark

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2014, I: European Education. 45, 4, s. 7-25 19 s., 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste

ID: 174713232