Bjørn Frithiof Hamre

Bjørn Frithiof Hamre

Lektor


  1. The impact of Foucault on special education and on constructions of the "deviant" child' in the Nordic countries

    Allan, J. (red.) & Hamre, Bjørn Frithiof (red.), 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 1-5 5 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Når inklusionsbestræbelser ender i eksklusion: Lærerfaglige udfordringer i en tid med test, faglighed og evaluering

    Grumløse, S. P., Hedegaard-Sørensen, L., Aagaard Kaas, L., Berg, M. S. & Hamre, Bjørn Frithiof, mar. 2021, I: Cepra-Striben. 27, s. 28-37

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Optimization as a dispositive in the production of differences in schools in Denmark

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2014, I: European Education. 45, 4, s. 7-25 19 s., 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. Diagnosing, special education and ‘learnification’ in Danish schools

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 65-76 12 s., 5.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Subjektkonstruktion og modmagt på Sct. Hans Hospital i begyndelsen af 1800-tallet

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2006, I: Scandia: Tidskrift för historisk forskning. 72, 2, s. 30-44 15 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. "Disse samfundets stedbørn": Fra månesyge og djævlebesættelser til social forsorg og anti-epileptika

    Hamre, Bjørn Frithiof, 1997, I: Specialpaedagogik. 17, 4, s. 143-160 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  7. Den yderste halespids: bekymring som dispositiv i skolens problemforståelser og forskelssætninger

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2012, I: Uddannelseshistorie. 46, s. 70-94 24 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Eleverne, der skulle blive så dygtige, som de kunne: kategorisering og potentialitet i skolens lærings- og testarrangementer

    Hamre, Bjørn Frithiof, Kousholt, K., Staunæs, D. & Krejsler, J. B., 2015, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 52, 3, s. 21-43 23 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Individualiseret socialitet som elevideal i skolens testpraksisser

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2015, I: Cepra-Striben. 18, s. 74-83 10 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Organismetanken: - et socialpædagogisk pionerarbejde anno 1897

    Hamre, Bjørn Frithiof, 2001, I: Vera : tidsskrift for pædagoger. 14, s. 14-27 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 174713232