Gerd Christensen
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2021
- Udgivet
Ethical Reflections on Ethnographic Exposure of Exclusion in PBL Group-learning
Christensen, Gerd, 2021, Thinking Critically and Ethically about Research for Education: Engaging with Voice and Empowerment in International Contexts. Fox, A., Busher, H. & Capewell, C. (red.). Routledge, s. 107-119 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
At lære gennem tænkning og erfaring
Christensen, Gerd & Wiberg, M., 2019, Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 27-47 21 s. 1Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Klasserummets dynamikker
Christensen, Gerd, 2019, 10 døre til klasserummet. Johansen, M. B. (red.). Akademisk Forlag, s. 103-116 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Køn og kønsforståelser i pædagogik
Bertelsen, E. & Christensen, Gerd, 25 jan. 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (red.). 3 udg. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 350-368 19 s. (Pædagogik og samfund, Bind 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The didactics of group work: between means and aims in theory and practice
Christensen, Gerd, 2017, Dealing with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 81-90 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Introduction
Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, Gerd & Hansbøl, M., 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 7-19 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Forord/efterskrift › Forskning
- Udgivet
Situated learning - beyond apprenticeship and social constructionism
Christensen, Gerd, 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 125-140 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
Gender Constructions and Legitimacy among University Students
Christensen, Gerd, 2015, Global Journal of Education. California: University of Riverside, Bind 1. s. 163-173 12 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Intelligenstest i folkeskolen og betydningen for, hvad det vil sige at være 'et barn'
Christensen, Gerd & Bendixen, C., 2015, Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. Andreasen, K. E., Buchardt, M., Rasmussen, A. & Ydesen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 167-187 21 s. (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Bind 6).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2013
- Udgivet
Den positive psykologiens vitenskapsteori - kritisk-analytiske betragtninger
Christensen, Gerd, 2013, Den positive psykologiens metoder: Forskning, kartleggning, testning, utviklingsarbeid og intervensjon. Christensen, G. & Andersen, F. Ø. (red.). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag, s. 223-236 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 10411
Flest downloads
-
504
downloads
Gender Constructions and Legitimacy among University Students
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
349
downloads
Power, ethics and the production of subjectivity in the group interview
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
295
downloads
Genealogy and educational research
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet