Bjørn Frithiof Hamre
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
syge må plejes med kærlighed: kolonien Filadelfia 1897-1997
Hamre, Bjørn Frithiof, 1997, Dianalund: Kolonien Filadelfia. 192 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
diagnosen i Foucault univers
Hamre, Bjørn Frithiof, 1998, I: Handicaphistorisk Tidsskrift. 11, s. 79-88 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Writing the history of Nordic disability and mental disorders
Hamre, Bjørn Frithiof & Kragh, Jesper Vaczy, 2023, International Encyclopedia of Education: Inclusive Education & Disability Studies in Education. Tierney, R., Rizvi, F. & Ercikan, K. (red.). 4 udg. Elsevier Editora, s. 435-445 11 s. 12046Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Wilhelm Frydendal - en modig patient
Hamre, Bjørn Frithiof, 1997, diskurs, diagnose og konstruktion: Om Foucaultinspireret forskning i Norden med relation til handicaphistorisk forskning.Center for handicaphistorisk forskning. handicaphistoriske tekster nr. 3.. kirkebæk, B. & markussen, I. (red.). 1 udg. danmarks lærerhøjskole: danmarks lærerhøjskole, Bind 3. s. 110-146 27 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Velfærdsarbejdets paradokser - teoretiske afsæt
Øland, Trine, Vildlyng, Lærke, Thygesen, S., Jensen, Stine Grønbæk, Hamre, Bjørn Frithiof, Brønsted, L. B., Brøndum, T., Brodersen, M. & Bach, S. S., 2023, Velfærdsarbejdets paradokser. Øland, T. (red.). Syddansk Universitetsforlag, s. 9-30Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The tension field between testing and inclusion: Introducing a research endeavour
Hamre, Bjørn Frithiof, Morin, A. & Ydesen, C., 2018, Testing and inclusive schooling: International challenges and opportunities. Bjørn, H., Anne, M. & Christian, Y. (red.). London: Routledge, s. x-xviii 9 s. (Routledge Research in International and Comparative Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The subject of exemption: through discourses of normalization and individualization in Denmark
Hamre, Bjørn Frithiof, Fristrup, T. & Christensen, Gerd, 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, s. 6-21 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
The students that had to be as clever as they could: Eleverne der skulle blive så dygtige som de kunne
Hamre, Bjørn Frithiof & Kousholt, K., 2014. 1 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
The rise of a paradigmatic shift in the human intelligence body of knowledge: ruptures in Danish intelligence testing in the public school system, 1930-1943
Hamre, Bjørn Frithiof, Andreasen, K. E. & Ydesen, C., 2016.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
The impact of Foucault on special education and on constructions of the "deviant" child' in the Nordic countries
Allan, J. (red.) & Hamre, Bjørn Frithiof (red.), 2016, I: Nordic Journal of Social Research. 7, Special issue, s. 1-5 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning › fagfællebedømt
ID: 174713232
Flest downloads
-
779
downloads
Between psychopathology and inclusion: the challenging collaboration between educational psychologists and child psychiatrists
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
339
downloads
Potentialitet og optimering: problemforståelser og optimering i skolen
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
-
253
downloads
How is an Inclusive Agenda in an Excluding Education System: The Danish Dilemma
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet