Peter Østergaard Andersen
Lektor emeritus
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- Udgivet
"Fri leg" i den pædagogiske hverdag
Kampmann, J. & Andersen, Peter Østergaard, 1991, I: Debattserien for Barnehagefolk. 2, s. 7Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Aktionsforskning og kritikkens betingelser - når forskningsanvendelse bliver en selvfølge
Johansen, M. B., Schmidt, L. S. K. & Andersen, Peter Østergaard, mar. 2018, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 1, s. 6-15 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Andreas Reckwitz & Hartmut Rose: Senmoderniteten i krise
Moldenhawer, Bolette & Andersen, Peter Østergaard, 2023, I: Dansk Sociologi. 34, 1, s. 86-88 3 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
- Udgivet
At vurdere, måle og sammenligne
Andersen, Peter Østergaard, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (red.). 2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 654-678 24 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
At vurdere, måle og sammenligne
Andersen, Peter Østergaard, 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø., Ellegaard, T. & Muschinsky, L. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 573-591 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Børns legekultur - tema, teori, metode
Andersen, Peter Østergaard, 2003, Feltarbejde blandt børn: Metodology og etik i etnografisk børneforskning. København: Gyldendal, s. 37-51 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Forskning
- Udgivet
Daginstitutioner
Andersen, Peter Østergaard, jan. 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 532-553 22 s. (Pædagogik og samfund; Nr. 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Daginstitutioner - tendenser og muligheder
Andersen, Peter Østergaard, feb. 2016, Kbh.: Institut for Medier, Erkendelse og Formidling. 176 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Daginstitutionernes indhold og pædagogik i historisk belysning
Andersen, Peter Østergaard, Ellegaard, T. & Stanek, A., 2004, Læreplaner i børnehaven: Baggrund og perspektiver. Vejle: Kroghs Forlag, s. 76-101 26 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Den institutionelle virkelighed og de mange pædagogikker
Andersen, Peter Østergaard, 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø., Ellegaard, T. & Muschinsky, L. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 499-517 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
ID: 7806
Flest downloads
-
74
downloads
Forestillinger om anvendelse inden for professionsfeltet - og om mulige metodologiske konsekvenser
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
50
downloads
Skam, pædagogik og sociokulturelle differentieringer i det affektive samfund
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
32
downloads
Stig Broström: Småbørnspædagogik 1960-2020
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning
Udgivet