Motivationsskabende læringsmiljøer
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Standard
Motivationsskabende læringsmiljøer. / Borgnakke, Karen.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 27, Nr. 78, 2007, s. 79-90.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Motivationsskabende læringsmiljøer
AU - Borgnakke, Karen
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Artiklen analyserer forholdet mellem kreativitet, motivation og læring på baggrund af empiriske studier i gymnasieskolen og dens it-klasser. De it-baserede strategier og deres inflydelse på professionel og didaktisk motivation identificeres på ledelsesniveau, kollegiale niveauer og det undervisningspraktiske niveau. Afslutningsvist behandles forholdet mellem lyst og pligt set fra elevernes perspektiv.
AB - Artiklen analyserer forholdet mellem kreativitet, motivation og læring på baggrund af empiriske studier i gymnasieskolen og dens it-klasser. De it-baserede strategier og deres inflydelse på professionel og didaktisk motivation identificeres på ledelsesniveau, kollegiale niveauer og det undervisningspraktiske niveau. Afslutningsvist behandles forholdet mellem lyst og pligt set fra elevernes perspektiv.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 27
SP - 79
EP - 90
JO - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
JF - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
SN - 0107-4016
IS - 78
ER -
ID: 1369287