Billeder og viden: Om visuelle medier, vidensbilleder og lidt om billedviden

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Artiklen gentænker og problematiserer en række af de forestillinger, der hyppigt knyttes til billeder og visuelle medier. Det sker med henblik på at åbne for en mere nuanceret forståelse af billeders betydning for brug af vidensmediering såvel som billeders funktion som vidensmedier. To væsentlige pointer er, at digital vidensmediering ikke kan lade sig gøre uden billeder, og at vidensmediering altid har været afhængig af billeder.
OriginalsprogDansk
TitelNye vidensmedier : Kultur. læring, kommunikation
RedaktørerHans Jørn Nielsen, Helene Høyrup, Hans Dam Christensen
Antal sider17
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2011
Sider79-95
ISBN (Trykt)978-87-593-1562-0
StatusUdgivet - 2011
NavnMedier, Kommunikation, Journalistik
Nummer3
ISSN1904-271X

    Forskningsområder

  • billeder, billedteori, skrift, viden, synssans, Pierce

ID: 47069140