1. august 2024

Præsentation af foreløbige resultater på Københavns Professionshøjskole

Den 28. maj præsenterede vi vores første foreløbige resultater til vores projektpartner, Københavns Professionshøjskole (KP). Mødet fandt sted på KP's campus på Tagensvej i København. De præsenteret resultater dækkede vores første års forskning om mediernes indflydelse på sygeplejerskers professionelle image i Danmark. I det velbesøgte arrangement deltog bl.a. de akademiske og uddannelsesmæssige ledere i Institut for Sygepleje på KP. Først gav projektleder Jochen Kinast og Johannes Riis et overordnet overblik over mediebrugen hos over 760 sygeplejestuderende fra den første bølge af spørgeskemaundersøgelsen. De første indikatorer for medieeffekter blev også præsenteret. Katja Driesel-Lange præsenterede derefter aktuelle resultater om understøttelse af unge voksnes professionelle orientering. Sæsonen sluttede med en dybtgående diskussion om fremstillingen af sygeplejersker i danske og internationale medier. Undersøgelsens anden bølge finder sted i efteråret 2024.