Tidligere arrangementer

19. april 2021: Ny artikel: Projektorganiseret undervisning - andet og mere end en undervisningsform? af Karen Borgnakke

Læs mere.


14. april 2021: Webinar: Hvem sagde folkeskolereform? Med oplæg fra Karen Borgnakke, Lene Tanggaard, Thomas Illum Hansen og Sten Runar Ludvigsen.

Læs mere


6.oktober 2020: Vibeke Røn Noer fra forskningsgruppen Innovative læringskontekster modtager uddannelsesministeriets undervisningspris 2020.

Læs mere


21. september 2020: Cecilie Fog-Petersen forsvarer sin ph.d.-afhandling. Karen Borgnakke og Sidse Arnfred har fungeret som vejledere.

Læs mere


27. april 2020: Karen Borgnakke har bidraget til Kvan-tidsskriftet, temanummer Test og Prøver.

Læs mere


19. marts 2020: Karen Borgnakke har bidraget med et kapitel i Oxford Research Encyclopedia in Education.

Læs mere


24. september 2019: Velkommen til Magda Pischetola, gæsteforsker i Sektion for pædagogik, september 2019 - februar 2020.


05. august 2019: Michael Marcussen forsvarede i juni 2019 afhandlingen: "The Impact of Interprofessional Clinical Training in Mental Health Services".

Læs afhandlingen


02. august 2019: Karen Borgnakke har bidraget med et kapitel i Oxford Research Encyclopedia of Education.

Læs nyheden


21. juni 2019: To forskere fra forskningsgruppen Innovative læringskontekster vinder VIAs undervisningspris 2019.

Læs nyheden


19. juni 2019: Karen Borgnakke bidrager til ny bog om Aktionsforskning.

Læs nyheden


03. juni 2019: Karen Borgnakke bidrager til bogen "Er der evidens for evidens?".

Læs nyheden


27. marts 2019: Ph.d.-forsvar v/ Anita Lyngsø: Etnografisk forløbsstudie i netbaseret sygeplejerskeuddannelse – mellem skolen, hjemmet og klinikken.

Læs afhandlingen


13. december 2018: Ph.d.-forsvar v/ Tina Kramer: Etnografiske studier i  (inter)professionel vejledningspraksis.

Læs afhandlingen


23. oktober 2018: Ny bogudgivelse: Meta-Ethnographic Synthesis in Education: Challenges, Aims and Possibilities. Kakos, Fritzsche (eds).

Læs mere


27. september 2018: Karen Borgnakke bidrager til bogen Ethnographic Writing af Jeffrey, B., Russel, L. (Eds.), E&E Publishing of New cottage, Painswick, Gloc, UK GL66UA.

Læs nyheden


27. september 2018: Ph.d.-forsvar v/ Camilla Kirketerp Nielsen: Uddannelsesetnografiske studier i professionsorienteret spilbaseret læring på den danske dyrlægeuddannelse.

Læs afhandlingen


11. april 2018: Ph.d.-kritikseminar om interprofessionalitet og gamebaseret professionslæring.

Se program


22. november 2017: Cathrine Sand Nielsen forsvarer sin ph.d.-afhandling Professionsstuderende i det interprofessionelle læringslandskab.

Læs afhandlingen



7. juli 2017:
 Vibeke Røn Noer vandt ErhvervsPhD og Postdoc Foreningens Formidlingspris.

Læs den prisvindende artikel



26. april 2017,
KUA, lokale 24.1.30 Professional expertise and the ability to integrate skilled habit and critical reflection.



Den professionsorienterede læringskontekst - med fokus på lærerne. Igangværende forskningsprojekter - Diskussion af state of the art og perspektiver.
8. marts 2017, klokken 13-16
KUA, lokale 24.1.30



Symposium om INNOVATION & UDDANNELSE
Den 5. december 2016
KUA2 lokale 15A.0.13



Afslutningsseminar ved Cathrine Sand Nielsen
Fredag den 14. oktober 2016
KUA lokale 27.1.49.