Trine Øland
Lektor
Institut for Kommunikation
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- 2003
- Udgivet
Konstruktionsarbejdets mange facetter - om undervisning i at observere
Øland, Trine & Andersen, Peter Østergaard, 2003, I: Nordisk Pedagogik. 23, 1, s. 49-61 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Selvarbejde som pædagogisk form - perspektiver og sammenhænge
Øland, Trine, 2003, I: Unge Pædagoger. 3, s. 39-50 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- 2006
- Udgivet
Kanonisk sikkerhed og integration
Øland, Trine & Larsen, V., 2006, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 3, s. 32-41 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- 2007
- Udgivet
Om pædagogikkens underfundige badutspring i velfærdsstatens billede
Øland, Trine, 2007, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 4, s. 38-49 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- 2008
- Udgivet
Normalisering og Normalitet
Øland, Trine & Lystrup, D., 2008, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 3, s. 2-5 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
- Udgivet
Progressive pædagogikformer 1970-2005 - mere et barn af velfærdsstat end af "1968"?
Øland, Trine, 2008, I: Uddannelseshistorie, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie. 42, s. 30-51 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2009
- Udgivet
Danmark som velegnet forsøgsmark for en liberalistisk stats imperiale ambitioner? Bidrag til pædagogikkens, socialforskningens og velfærdsstatens historie: Review-essay i anledning af Henriette Buus' bog: 'Indretning og efterretning. Rockefeller Foundations indflydelse på den danske velfærdsstat 1920-1970'.
Øland, Trine, 2009, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 2, s. 66-73 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning
- Udgivet
Ungdomsuddannelserne: Et politisk og pædagogisk problemfelt
Øland, Trine & Neubert, A., 2009, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 1, s. 2-5 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
- 2010
- Udgivet
A state ethnography of progressivism: Danish school pedagogues and their efforts to emancipate the powers og the child, the people and the culture 1929-1960
Øland, Trine, 2010, I: Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 1-2, s. 57-89 33 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Fag og faglighed under teknokratisk omstrukturering
Øland, Trine, Guindy, N. & Schmidt, M., 15 feb. 2010, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 1, s. 2-5 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
ID: 8942
Flest downloads
-
1598
downloads
Understanding Constructions of Danish-ness using Heterogeneous Types of Sources across Historical Settings
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1539
downloads
Mobilisering af barnets potentiale for en bedre fremtid: Opdragelsestænkningen i Torben Gregersens vurderinger af børnebogsmanuskripter i perioden 1942-1954
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
272
downloads
Politi- og gadeplansarbejdets forebyggelsesprojekt med ’indvandreren’: mellem tillid og mistillid, civilisering og de-civilisering?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet