Den professionsorienterede læringskontekst - med fokus på lærerne
Program onsdag d. 8.3. i lokale 24.1.30
Dagens tema: Den professionsorienterede læringskontekst - med fokus på lærerne. Igangværende forskningsprojekter - Diskussion af state of the art og perspektiver
Kl. 13 - 13.10 velkomst v. Karen Borgnakke
kl. 13.10 - 14.10 oplæg og efterfølgende plenumdiskussion v. Clemens Wieser: Professional learning in reflection and practice – a case from secondary school teachers
kl.14.30 - 15.30 oplæg og efterfølgende plenumdiskussion v. Karen Borgnakke: The newest professional concept ‘The teacher’s Foundational Competencies’ - is there a professional or scientific background for that? a case from Danish teacher education (baggrundsmateriale se nedenfor)
kl. 15.30 - 16.00: Forskning i den professionsorienterede læringskontekst - aktuelle perspektiver i relation til forskningsprojekt- og netværksansøgninger
PS. Karen Borgnakkes oplæg henviser til en kritisk gennemgang af prof.bach./læreruddannelsens politiske rammesætninger, artiklen Har lærerfagligheden en baggrundsvidenskab? (Borgnakke 2014) downloades her.
vedr. deltagelse i møderne kontakt Karen Borgnakke