• Emnenavigation
  • Indhold
  • Footerlinks
Start Toggle navigation
  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Job
  • KUnet
  • English
  • Uddannelse på KU
    • Bachelor
    • Kandidat
    • Ph.d.-uddannelse
    • Efteruddannelse
    • Kursuskatalog
    • For skoler og gymnasier
  • Forskning på KU
    • Forskere og publikationer
    • Forskningscentre
  • Nyheder
    • Ny prorektor: KU skal være endnu mere innovativt Ny prorektor: KU skal være endnu mere innovativt
      28.05.2025
    • Nyopdagede ‘molekylære fingeraftryk’ kan styrke behandling og diagnosticering af diabetes Nyopdagede ‘molekylære fingeraftryk’ kan styrke behandling og diagnosticering af diabetes
      28.05.2025
    • Når samtykke er tvunget – ny rapport om tvangsægteskaber i Danmark Når samtykke er tvunget – ny rapport om tvangsægteskaber i Danmark
      26.05.2025
    • Alle nyheder
    • Presseservice
  • Samarbejde og innovation
    • Forskningssamarbejde
    • Innovation på KU
  • Om KU
    • Strategi
    • Tal og fakta
    • Profil og historie
    • Organisation
    • Fakulteter
    • Institutter
    • Museer og attraktioner
    • Biblioteker
    • Arrangementer
    • Alumni
    • Kontakt
Københavns Universitet
Institut for Kommunikation

Institut for Kommunikation

  • Om instituttet
  • Ansatte
  • Forskning
    • Arkiver, biblioteker og museer
    • Filmvidenskab og kreative medieindustrier
    • Filosofi
    • Informationsvidenskab og -teknologier
    • Information, teknologi og relationer
    • Medievidenskab
    • Pædagogik
    • Retorik
    • Center for Interdisciplinary Research on Women in the History of Philosophy
    • Center for Subjektivitetsforskning
    • Center for Tracking and Society
  • Uddannelser
  • Ph.d.
  • KOMM Biblioteket
  • Praktik og samarbejde
  • Kontakt
  • Digi Labs
  • Institut for Kommunikation
  • Forskning
  • Pædagogik
  • Innovative LæringsKontekster
  • Aktuelt

Aktuelt

5. december 2022: Ny artikel om udvikling af professionsdannelse og fagkritik af Karen Borgnakke, Tina Kramer og Camilla Kirketerp Nielsen.  

Læs mere. 


24. oktober 2022: Ny artikel: Karen Borgnakke fremlægger en kritisk analyse af Pædagogik-fagets placering i den nye læreruddannelse.

Læs mere.


23. oktober 2022: Karen Borgnakke deltager i Sophia-samtale – pejling af dannelse - 16: Ingen generobrede læreruddannelsens grundfag.

Lyt til samtalen. 

Læs mere.


04. januar 2022: New article: Karen Borgnakke published Cross-Case Analysis of Changes in Teacher Role and Didactic Function in Denmark, 1980–2020 in Oxford Research Encyclopedias, Education. 

Læs mere.


Læs om tidligere arrangementer her


Institut for Kommunikation
Københavns Universitet
Karen Blixens Plads 8, 2300 København S
Kontakt:
Institut for Kommunikation
komm@hum.ku.dk

Københavns Universitet

  • Ledelse
  • Administration
  • Fakulteter
  • Institutter
  • Forskningscentre
  • Dyrehospitaler
  • Tandlægeskolen
  • Biblioteker
  • Museer og attraktioner

Kontakt

  • Find vej
  • Find en medarbejder
  • Kontakt KU

Services

  • Presseservice
  • Designguide
  • Merchandise
  • IT-support
  • Til leverandører

For studerende og ansatte

  • KUnet

Job og karriere

  • Ledige stillinger
  • Jobbank for studerende
  • Alumne

Nødsituationer

  • KU's sikkerhedsberedskab

Web

  • Om websitet
  • Cookies og privatlivspolitik
  • Tilgængelighedserklæring
  • Informationssikkerhed

Mød KU på